Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19961 til 19980 af 31486
-
Kopernikursus
ForumindlægHej, jeg ville bare spoerge om der er nogen fra studieportalen som kommer til kopernikursus?http://www.gfy.ku.dk/~kopernikursus/ -
stedfunktion
ForumindlægJeg forstår ikke flg: Da s'(t)=v(t) er stedfunktionen s(t) en stamfunktion til v(t)=a0*t+v0. Det følger så, at s(t)=½*a0*t2+v0*t+s0 ?? skal til eksamen i fysik så vil gerne have det på plads :S -
Anden orden differentialligning
ForumindlægHey!Sidder med følgende opgave:7b - det sidste spørgsmålhttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-7.pdfNår jeg regner den, så får jeg de to c1 og c2 til -2,59, men det kommer ik til at passe.Nogen der kan hjælpe mig? -
Superstudent ???
ForumindlægHej, jeg tænkte på om i har noget indtryk af:1) Hvor mange (matematiske) superstudenter (snits > 11,0) der er hvert år?2) Hvad 'rekorden' er?3) Er der noget mønster mht. superstudenterne og de gymnasier de går på? -
Funktion
ForumindlægNogen der lige kan hjælpe med følgende opgavesæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/nat2003-17-1.pdfOpgave 3.Det ligner da en lineær funktion... men hvad mener de medat bestemme kordinatsættet? Hvor mange skal der være ? -
ER DET MULIGT AT DUMPE?
ForumindlægHej alle,Jeg er 3.g'er, og desværre blev mit årssnit kun til 7,8. Jeg er meget eksamensangst, og er bange for at dumpe min studentereksamen. Hvordan er det helt nøjagtigt, at de udregner det hele - hvis nu, at jeg dumper sammenlagt i mine eksamener, er jeg så ikke bestået? Eller tager de genn... -
Skal bare lige være sikker på noget til eksamen.
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen, og skal lige være sikker på noget angående sandsynlighed og statistik. Jeg er ikke helt 100% sikker på det der med grupperet og ugrupperet observationssæt. Grupperede opservationssæt er når observationerne står i intervaller, og ugrupperet er når observationerne stå... -
HURTIG SPØRGSMÅL ! HJÆLP
ForumindlægHvordan finder man omkredsen af en trapez og af en rhombe? på forhånd, tusinde tak -
Differentiation af sammensat funktion
ForumindlægNår man finder den afledede funktion af h1(x) = sin(kx) bliver resultatet h1'(x) = k · sin(kx), mens jeg nok mener at det skulle være k · cos(kx), hvilket den også skriver er det samme, men hvorfor er det det? -
Billed
ForumindlægHej, hvad mener man med, når man skal finde "linjer" i et billed? -
Hjælp til isoler y
Forumindlægnogen som lige kan fortælle mig hvad y giver, så jeg er helt sikker.x-2y+8=0 jeg får den til -4x, er det ikk forkert? -
Leontief matrix?
ForumindlægJeg står med en leontief matrix, som jeg er gået helt i stå i: A= 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 0,2 Kan det passe at (I-A)^-1 er:? 1.5 0.5 0.5 0.5 1.5 0.5 0.5 0.5 1.5 B) er her hvor jeg ikke helt kan følge med: Den ydre efterspørgsel efter output fra de 3 sektor... -
Økonomibegreb
ForumindlægHej, kan nogle forklare mig begrebet 'produktivitetsudvikling'? og ja jeg har brugt google, wiki, og den store danske. Har intet held haft. -
OPHÆVELSE AF PARENTESERNE HÆJLP!!!
ForumindlægJeg har lavet min bevis, dog er jeg ikke sikker på at jeg har ophævet parenteserne rigtigt. Jeg godt at, der skal ganges i leddene. Jeg har vedhæftet beviset :-) -
Kemisk struktur
ForumindlægHejsa Hvordan vil i redegøre for acetylsalicylsyres kemiske struktur? Jeg tænker selv på at nævne benzoesyre og acetylgruppen som den består af. Men dette kan jo skrives på to linjer. Moelkylet er jo relativt simpelt. Hvad tænker i, når det er ment som et helt punkt i SRP? Lærerne har sikkert ... -
hvem vil hjælpe mig med geometri
Forumindlæghvem vil hjælpe mig med geometri -
Polynomier
ForumindlægDer er oprettet en del indlæg om det samme emne, så jeg lægger min pdf-fil ind, som giver essensen af emnet. Style -
Kontinuitet og integralregning
ForumindlægHar et spørgsmål angående sammenhængen mellem kontinuerte funktioner og diverse beviser i integralregning. I de fleste sætninger angående sammenhæng mellem integrale og stamfunktion, f.eks. sætningerne om areal under graf eller om substitutionsmetoden, står der altid som forudsætning at: "Fu... -
Sekskant
ForumindlægNogen der ved hvordan jeg beregner arealet af en regulær sekskant som er 5 cm i sidelængden -
Fysiske modeller og størelser
ForumindlægHej.Jeg skal til eksamen i fysik C-niveau på torsdag. I pensummet er der opgivet adskillige emner såsom fysiske modeller og størelser. MIt problem er at jeg ikke kan udfra de papirer og noter jeg har finde ud af hvad det er.Jeg ville blive meget glad hvis jeg kunne få et svar og et eksempel på de...
