Eksamensforberedelse

Engelsk mundtlig - Bagsiden af Hollywood - god ide?

05. maj 2014 af CarolineVilbækSvendsen (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Halløj derude.

Jeg har været så heldig at trække Hollywood som overemne til min mundtlige eksamen. 

Jeg tænker lidt at censoren, for ikke at snakke om min lærer har hørt meget om hvor fantastisk Hollywood er og hvis man har en drøm om at blive kendt er det stedet! Så derfor har jeg valgt at skrive om ''bagsiden'' Altså hvordan at Hollywood smadre mange flere drømme end der egentlig bliver opfyldt. 

Se, det er her at jeg mangler noget hjælp. 

-Jeg starter med at fortælle ud om hvordan at Hollywood blev til, og hvordan at det hele startede.

- Lidt om hvad det er endt med, altså hvad består Hollywood af nu? Er det hele bare glitter støv og regnbuer?

- Når turister skal til Hollywood, hvad kommer de så for at se? For at få et blik af de kendte? Hovedsagen i at besøge Hollywood er jo for at se berømtheder, deres huse, de flotte resuranter, om ikke andet det Hollywood blev kendt for - Filmstudierne. Hvilket der kun er ét tilbage af i Hollywood.

- Så tænker jeg at det kunne være sjovt at give et henblik på nogle kendte som er faldet i. Lindsay Lohan, Britney Spears, Elvis, Angelina Jolie. Altså fortælle om deres liv. Mange af dem er jo på det ene og det andet, bare for at kunne holde sig kørende. Selvom de for nogle lever drømmen ud, så har de ''almindelige'' mennesker det jo som sagt bedre end dem. Da de er så kendte at de ikke længere har noget privatliv, og derfor bliver nød til at flygte. Det kunne være sjovt at henvise til Miley Cyris, som jo er igang med et oprør der har ''skræmt'' hele verden. (fordi hun netop prøver at flygte) 

- Kort om Marilyn Monroe, og hendes vej til tops, men det kostede hendes død. 

Efter det er jeg helt blank. Jeg ved ikke hvad man ellers kan komme rundt om, evt. om der er noget der kan uddybes mere? Tak på forhånd. :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. april 2015 af Jasminschultz

Jeg har selv lige trukket City of Dreams, ud fra det vil jeg snakke om Hollywood. Gik det godt?

Skriv et svar til: Engelsk mundtlig - Bagsiden af Hollywood - god ide?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.