Matematik

Matematik aflevering haster!

07. maj 2014 af Emilia19 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej alle.. Jeg sidder som et stort spørgsmålstegn og håber nogle kan hjælpe mig. 

Forklar hvad der sker hvis du for eksempelvis 3 terninger slår hhv. 20, 30  og 100 gange (du behøver ikke slå 100 gange med tre terninger - blot du kan argumentere for betydningen af data er baseret på flere slag).
 

Tak på forhånd! :)

 


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. maj 2014 af mathon

Den matematiske beskrivelse med brug af sandsynlighed er en statistisk beskrivelse dvs en beskrivelse på grundlag af et stort antal udfald.

De virkelige eksperimentelle terningeslag vil nærme sig den matematiske beskrivelse, når antallet af eksperimentelle terningeslag er stort.


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. maj 2014 af SuneChr

# 0
Det er noget uklart, dét, du udtrykker.
Som eksempel:
Skal du finde sandsynligheden for, med kast af tre terninger, hvor mange gange, ud af 100 kast, alle tre terninger viser "seks" ?


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. maj 2014 af peter lind

Du bør se på binomialfordelingen, for at kunne besvare spørgsmålet


Svar #4
07. maj 2014 af Emilia19 (Slettet)

Det sådan min lærer har skrevet det, han mener at jeg skal forklare hvad der sker hvis jeg slår med 3 terninger 20,30 og 100 gange. Og argumentere for betydningen af data baseret på flere slag. 
Men ja det er noget uklart, forstår det heller ikke helt, men tak fordi i tog jer tid til at hjælpe mig. 


Skriv et svar til: Matematik aflevering haster!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.