Dansk

Synopse eksamen - Oversættelse af svær engelsk tekst til oplæsning til eksamen.

14. maj 2014 af AstaKrog - Niveau: 9. klasse

Hejsa.

Jeg skal snart op til den mundtlige dansk eksamen, og jeg har trukket emnet: Kunstbillede.

Jeg har valgt billedet Primavera af Botticelli og jeg har lidt problemer med at finde en tekst at læse op, da oplæsning til eksamen er obligatorisk. Jeg har dog fundet en del af digt, skrevet omrking år 0 af en italiensk digter. Det stykke af digtet jeg har tænkt mig at læse op er på gammeldags, eller ihvertfald meget kompliceret engelsk. Problemet er at man ikke må læse engelske tekster op eller tekster man selv har oversat. Min lærer kunne ikke oversætte det så nu søger jeg jeres hjælp!

Hvis i selv kan, eller kender en (gerne en lærer) der kan oversætte dette digt for mig ville jeg sætte virkelig stor pris på det! Jeg skal aflevere min synopse på mandag så det ville være skønt hvis jeg kunne få svar inden (men ikke livsnødvendigt)

Tusind tak :)

Vedhæftet fil: digttt.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
02. januar 2016 af luca0610

Jeg kaldes Flora nu, var Chloris, en nymfe af dem glade for felter, hvor, som du har hørt, heldige mænd engang boede. Det ville være vanskeligt at tale om min form, med beskedenhed, men det bragte min mor en Gud som svigersøn. Det var forår, jeg vandrede: Zephyrus så mig: jeg forlod. Han fulgte mig: Jeg flygtede: han var jo stærkere, og Boreas havde givet sin bror myndighed for voldtægt ved at turde at stjæle en præmie fra Erechteus hus. Endnu han gjort afbigt for sin vold, ved at give mig navnet på bruden, og jeg har intet at klage over i sengen. Jeg nyder evige forår: sæsonen 's altid lyse, træerne har blade: jorden er altid grøn. Jeg har en frugtbar have i de felter, der var min dower, Fanned b


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. januar 2016 af Stygotius

Den oversættelse (#1)  er alt for upræcis.

Hvorfor i alverden har AstaKrog dog valgt en tekst som hun ved er for svær for hende ??


Skriv et svar til: Synopse eksamen - Oversættelse af svær engelsk tekst til oplæsning til eksamen.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.