Dansk
Kan man blive beskyldt for at have snydt til eksamen, selvom man ikke har snydt?
Jeg har været dansk A skriftlig eksamen på HF, og 5 min. inden tiden stoppede og jeg havde afleveret kom jeg til at gå en hjemmeside man kan kommunikere på, uden at der kommunikeret selvfølgelig! Jeg lukkede det med det sammen igen, det var et uheld.
Så ringede efterfølgende jeg op til studievejledningen, og de kunne ikke give noget entydigt svar på om jeg kunne blive beskyldt for at have snydt pga. af det.
Så nu har jeg gjort opmærksom på mig selv, og nu er jeg bare så nervøs for det vendes til at jeg har snydt. Jeg håber nogen kan afklare det her for mig, for jeg er tæt på at gå ud af mit gode skind.
Svar #1
27. maj 2014 af mathon
Du har selv anmeldt det og intet synes at tyde på, at du har snydt. Så tag den med ro og nyd, at det er overstået.
Svar #2
27. maj 2014 af Anonym12359826 (Slettet)
Svar #4
27. maj 2014 af Nametaker (Slettet)
Ja, og det bliver du højst sandsynligt nok også. Og hvis ikke, så begår administrationen på din skole en stor fejltagelse.
Svar #5
27. maj 2014 af swampendk (Slettet)
Skal ret være ret, så har du snydt, og studievejledningen har pligt til give det videre. Dog synes jeg at det vil være underligt, hvis de gik videre med det. Men hvis de gør, så benægt alt. Sig at det var en veninde i fuldskab der ringede ind, eller find på noget andet.
Man kan jo også argumentere for at du ikke har benyttet dig af facebook eller hvad det er du har kommet til at gå ind i. Mange har også skype til at køre, uden at de selv er klar over det, specielt med dem der kører windows 8. Mange har også facebook som startside, og vil helt automatik tilgå siden så snart de lukker browseren op. Det kan du vel også bare sige.
##Link fjernet af Studieportalen.dk##
En sidste ting..Hvorfor i he..... har du meldt dig selv ?
Svar #6
28. maj 2014 af Ceerial (Slettet)
Hvorfor kan der være tale om jeg har snydt, hvis jeg hverken har kopieret elller kommunikeret, siden blev lukket ligeså hurtigt ned om det blev åbnet. Det må de da også kunne se? Der udelukkende tale om en tastefejl.
Og ja, jeg ved ikke hvorfor fanden jeg meldte, noget af det dummeste jeg har gjort længe.
Svar #7
28. maj 2014 af swampendk (Slettet)
Fordi du må ikke tilgå andre hjemmesider end dem i har brugt i undervisningen.
Men jeg tror som sagt, ikke du skal frygte noget, selv om det svært at tro - så er det mennesker der vil vurdere om du har snydt eller ej..og det er jo ret tydeligt at der tale om et uheld :)
Svar #8
28. maj 2014 af Ceerial (Slettet)
Jeg takker for svarene.
Men jeg vil bare gerne lige vide om man bliver taget kontakt til, hvis de nu mener jeg har snydt. Har ikke fået noget opkald idag.
Det er bare sådan en sindssyg træls ting og rende med i baghovedet, når man har en del andre eksamener og forberede sig til
Svar #9
28. maj 2014 af hesch (Slettet)
Ad #5: . . . . benægt alt. Sig at det var en veninde i fuldskab der ringede ind, eller find på noget andet.
Det vil jeg ikke råde dig til. For hvis de kan eftervise, at det ikke er rigtigt, så har du først "håret i postkassen".
Hold fast i sandheden.
Svar #10
01. juni 2014 af swampendk (Slettet)
Hvis de først begynder at gå gennem loggen, så har man da håret i postkassen ligemeget hvad.
Skriv et svar til: Kan man blive beskyldt for at have snydt til eksamen, selvom man ikke har snydt?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.