Kemi

Disposition til kemi eksamen - 15 spørgsmål

07. juni 2014 af Jørgensen1995 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej folkens

Jeg skal op i kemi eksamen og tænkte på om der var nogle der måske havde allerede svaret på disse spørgsmål eller nogle lign. de måske har været oppe i før?

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. juni 2014 af PSXL

Jeg har lige været oppe i kemi B, og mine spørgsmål minder meget om dine. Hvad vil du spørge om?


Svar #2
08. juni 2014 af Jørgensen1995 (Slettet)

Har 2 spørgsmål..

Er der mulighed for at du ville sende dit dokument med besvarelser af disse spørgsmål?

Det andet er hvordan foregår eksamen, altså hvordan man skal starte og hvad man mest skal lægge vægt på når man er igang?


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. juni 2014 af PSXL

Mine besvarelser vil du bruge til hvad, "inspiration"? Sender af princip ikke mine besvarelser til folk, som helst vælger den lette udvej, men jeg vil med glæde hjælpe dig, hvis du har nogle spørgsmål omkring dem. 

Altså et eksempel på et af mine spørgsmål var, f.eks. alkaner:
- Opbygning
- Isomeri og navngivning 
- Fysiske og kemiske egenskaber
- Inddrag de(t) nævnte forsøg. 

Så er der et bilag, som man også skal inddrage. Jeg var oppe i "propan og forbindelser dannet af denne" => dvs. alkaner, alkener, alkoholer, aldehyder og ketoner (heraf deres fysiske og kemiske egenskaber). Her skulle jeg inddrage tre forsøg (når det er så mange forsøg, skal man ikke komme ind på opstilling, fremgangsmåde, mere reaktionerne bag det). Mit bilag var, at jeg skulle sammenligne kogepunkter og smeltepunkter for en alkohol, aldehyd og alkan. Andel del i bilaget var så smeltepunkter for de næsten samme molekyler. 

En anden fra min klasse var oppe i syre/base-reaktioner, hvor bilaget var et billede af afløbsrens og eddikesyre. Her kunne han bare nævne, at den ene var en syre, mens den anden var en base. Så der er forskel på, hvor meget man egentlig kan inddrage sit bilag. 

 


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. juni 2018 af queen159874

#3 - hvordan har du lavet din disposition? Når du skulle inddrage dit forsøg, var det det første du talte om, eller gik du direkte i gang med teori og "perspektiverede" derefter til forsøget?


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. juni 2018 af PSXL

#4 Nu er det efterhånden 4 år siden, jeg var oppe i kemi, men jeg husker, at jeg startede vist ud med teori og så perspektiverede til forsøget og mine bilag. Så jeg startede ud med "basics" så at sige


Skriv et svar til: Disposition til kemi eksamen - 15 spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.