Kemi

Kemi c formler

15. juni 2014 af Quinn (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej allesammen min kemi lære siger jeg mangler at opskrive formlerne for dette afsnit i min rapport om 'Natron', nogen der gider hjælpe mig med hvilken formel det er han snakker om ?
Her er det jeg skrev:

Alle stoffer kan inddeles i tre forskellige tilstandsformer, tilstandsformerne har noget at gøre med temperaturen og det tryk der er. Temperaturen og trykket påvirker hvor hurtigt eller enten om hvor langsomt atomerne bevæger sig, og det afstemmer så hvilken tilstand stoffet befinder sig i. H2O er et stof, alle kender til, og vandets tilstandsformer. Fx flydende er det vand, men som is er det fast, og for gas er damp. Fx. Er vand et godt eksempel, da det tilhøre til den faste form.
L = Liquid – flydende: Når fx vand er fra 0°C helt til 100°C
S = Solid – Fastform: Fast stof, atomerne bevæger sig meget langsomt, det er så afkølet næsten som is.
G = Gas: fx kogende vand, og vanddampen som stiger op, når man koger vand, der vil atomerne bevæge sig meget hurtigt.
Det er gældende for hvilket stof, og hvilken temperatur og tryk, det skal bruge for at de kan være i de forskellige tilstandsformer. Fx. Så skal jern have en rimelig høj temperatur, før det kan koge, mens oxygen fx skal være koldt før det kan være flydende.


Skriv et svar til: Kemi c formler

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.