Debat

Første dag på gymnasiet, spørgsmål

03. juli 2014 af Jukisa (Slettet)

Hej alle sammen.

Jeg skal starte på gymnasiet her om et par uger. Jeg har ckecket de mennesker som skal gå i min klasse. Alle ser ud til at have gået på 10 osv. De kender sikkert også hinanden. Mit spørgsmål er! Hvordan kan jeg komme ind på dem. Hvis de danner klikker? Jeg er 15 år og er helt klart den mindste og den umodenste i min kommende klasse. Tak på forhånd :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juli 2014 af Majken93

Jeg tror ikke du skal være bange, så længe du er åben og imødekommende. Da jeg startede på gymnasiet, var der flere i min klasse som kendte hinanden fra efterskoler o.l., og jeg kendte absolut ingen! Det var ikke sjovt, men når man starter på gymnasiet er langt de fleste meget opsatte på og ivrige efter at få en masse nye venner og lære så mange at kende som muligt. Så hvis bare du sørger for at være smilende og snaksaglig skal det alt sammen nok gå :-)


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. juli 2014 af RachaelN (Slettet)

Det er altid overvældende at starte et nyt sted, og man vil altid gerne få sig nye venner. Du skal være forberedt på, at der kan dannes kliker allerede den første dag, da mange normalt kender hinanden, men jeg synes heller ikke, du skal lade dig gå på af det. Vær åben og opsøgende, så skal det nok gå. Jeg tror også, at hvis man tager del i et par af de første fester kan hjælpe :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. august 2014 af nz5

Tag det helt med ro og giv det tid. I er lige startet og mon ikke man finder en eller anden, at slå sig ned med i sidste ende? Det tog min klasse omkring 6-7 mdr, at falde til og blive godt rustet sammen. Ingen snakkede med hinanden, og der var akavet i klassen. Der var ingen der tog intiativ til at holde hyggeaftener mv., eller hvad man i alverden kan finde på - for at få skabt et godt sammenhold i klassen - men det gik omsider nogenlunde i slutningen af 1.G. 

Der vil altid være grupper i en klasse, og det må man egentlig også acceptere - for grupper er en stor del af dagligdagen. Du vil altid se folk gå i grupper, eller bestemte mennesker rende rundt sammen konstant. 

Mit råd ville være; Vær imødekommende, smil pænt og snak med alle. Så skal det nok gå. Husk nu at du går på gymnasiet for, at få en studentereksamen og dermed opnå nogle flotte karakterer. Det sociale er selvfølgelig også godt at have med - men i bund og grund vil snittet være altafgørende for, hvad du har fået ud af de 3 år. Men det skal nok gå! Held og lykke fremover! 
 


Skriv et svar til: Første dag på gymnasiet, spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.