Matematik
2 ligninger med to ubekendte
Hej
Jeg er lidt i tvivl, JEG VED at der er et bevis for daterminantmetoden, men hvad med de andre metoder? Kan man bevise det? i så fald hvordan? Snakker om erstatningsmetoden og lige store koefficienter.
Svar #1
09. januar 2015 af peter lind
Normalt angiver man blot metoderne med eksempler. Hvis du bruger metoden på 2 generelle lineære ligninger kan du godt bevise dem. Her skal man passe på med en række forudsætninger og det er ikke ulejligheden værd. I praksis når man regner det ud bruger man jo blot alligevel almindelige kendte regneregler
Svar #2
09. januar 2015 af Chelsea2899 (Slettet)
Det gad jeg os godt at vide, du skriver man kan bevise hvis man bruger metoden på to generelle liniær ligninger, hvad mener du med det? Hvis man kan bevise hvordan gør man så? Kan du vise til erstatningsmetode eller lige store koefficient? Altså det bar' generelt, et bevis for de to metoder. HVIS DU IKKE KAN MÅ DU GERNE SMIDE LINK.
Svar #5
10. januar 2015 af mkdkekm (Slettet)
hej
Tak for svaret, kan du fortælle hvorfor man gør som man gør? Altså kan du gennemgå det på skrift, det kunne vlære en stor hjælp, da det er svært at forstå nogen gange hvorfor det nu er blevet som det er.
Skriv et svar til: 2 ligninger med to ubekendte
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.