Matematik
Bestået/ ikke bestået.
14. april 2015 af
Lenedj (Slettet)
-
Niveau: 9. klasse
I faget får man tre enkeltstående karakter i disciplinerne færdighed, problem og mundtligt - jeg er lidt usikker på hvad der kræves for at bestå faget.....
Mindst karakteren 2 i hver ad de tre discipliner eller et gennemsnit af de tre karakterer på mindst to.
"Karakteren 02 er beståelseskarakter og kan altså sammenlignes med karakteren 6 efter 13-skalaen. Hvis flere karakterer indgår, har man bestået, hvis gennemsnittet er 2,0 uden afrunding. Det vil sige, at hvis et gennemsnit beregnet efter gældende regler ender på 1,99, så kan man ikke runde op til 2,0. Man har altså ikke bestået." Citat fra ug.
Jeg mener at sidst nævnte er gældende for f.eks HF, men er det også gældende for fsa?
Og er der nogen der evt. Har et link til, hvor det er skrevet. Har søgt på nettet, men uden held.
På forhånd tak.
Mindst karakteren 2 i hver ad de tre discipliner eller et gennemsnit af de tre karakterer på mindst to.
"Karakteren 02 er beståelseskarakter og kan altså sammenlignes med karakteren 6 efter 13-skalaen. Hvis flere karakterer indgår, har man bestået, hvis gennemsnittet er 2,0 uden afrunding. Det vil sige, at hvis et gennemsnit beregnet efter gældende regler ender på 1,99, så kan man ikke runde op til 2,0. Man har altså ikke bestået." Citat fra ug.
Jeg mener at sidst nævnte er gældende for f.eks HF, men er det også gældende for fsa?
Og er der nogen der evt. Har et link til, hvor det er skrevet. Har søgt på nettet, men uden held.
På forhånd tak.
Svar #1
15. april 2015 af Andersen11 (Slettet)
Der er vist ikke noget beståkrav ved folkeskolens afgangsprøver. Alle, der deltager i afgangsprøverne, får også et afgangsbevis.
Skriv et svar til: Bestået/ ikke bestået.
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.