Matematik

matematik aflevering

22. april 2015 af blasterman18 - Niveau: C-niveau

har en aflevering for til dag som jeg ikke har haft tid til da jeg er bombed med aflevering. og mangler fra opgave 2 og resten af de andre opgaver, da jeg har lavet opgave 1. 

Vedhæftet fil: Aflevering6 geometri(1).pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. april 2015 af mathon

Opgave 3
                   af cosinusrelationerne har du

                         \angle D=\cos^{-1}\left ( \frac{e^2+f^2-d^{\, 2}}{2\cdot e\cdot f} \right )

                         \angle E=\cos^{-1}\left ( \frac{d^{\, 2}+f^2-e^{\, 2}}{2\cdot d\cdot f} \right )

                         \angle F=\cos^{-1}\left ( \frac{d^{\, 2}+e^2-f^{\, 2}}{2\cdot d\cdot e} \right )

                 


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. april 2015 af mathon

Opgave 5
     a)

                   \left | SQ \right |^2=\left | PQ \right |^2+\left | PS \right |^2-2\cdot \left | PQ \right |\cdot \left | PS \right |\cdot \cos(P)


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. april 2015 af mathon

     b)

                   \left | PR \right |^2=\left | PQ \right |^2+\left | QR \right |^2-2\cdot \left | PQ \right |\cdot \left | QR \right |\cdot \cos(Q)

     Beregning af \angle RPQ:

                           \angle RPQ =\cos^{-1}\left (\frac{\left | PQ \right |^2+\left | PR \right |^2-\left | QR \right |^2}{2\cdot \left | PQ \right |\cdot \left | PR \right |} \right )

   Beregning af \angle RPS:
                                             \angle RPS=P-\angle RPQ

  Beregning af \left | SR \right |:

                                           \left | SR \right |=\sqrt{ \left | PS \right |^2+\left | PR \right |^2-2\cdot \left | PS \right |\cdot \left | PR \right |\cdot\cos(\angle RPS) }


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. april 2015 af mathon

     c)

                           A_{\square PQRS}=A_{\bigtriangleup PQS}+A_{\bigtriangleup QRS}

...........

Hint: Brug Herons formel 2 gange.


Skriv et svar til: matematik aflevering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.