Almen studieforberedelse (AT)

AT eksamen

19. juni 2015 af SofieJuhl123 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Skal man sige sin overordnet konklusion først? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2015 af OnceUponATime

Efter din problemformuleringen ville det være en god ide...


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. juni 2015 af flowergirl0 (Slettet)

Sorry jeg lige spørger: Skal man ikke nævne sine problemstillnger efter problemformulering?


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. juni 2015 af OnceUponATime

Altså AT er jo sådan en underlig eksamen, der ikke har et korrekt facit..

Men ideelt, ville man starte med at introducere overemnet og sin fagkombination... Herefter læse sin problemformulering op, og herefter enten vælge at læse problemstillingerne op (hvilket er unødvendigt) eller henvise til, at de kan ses på bla bla side i synopsen.. Så kan de selv kigge der..


Svar #4
19. juni 2015 af SofieJuhl123 (Slettet)

Og så derefter skal jeg komme med de metoder og delkonklusioner jeg har og til sidst perspektiverer?

Brugbart svar (0)

Svar #5
20. juni 2015 af K92H (Slettet)

Konklusion og perspektivering skal til sidst, så du får rundet dit emne af på en ordentlig måde. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
20. juni 2015 af OnceUponATime

Nej, jeg er af en fuldstændig anden holdning! Konklusionen skal slet ikke til sidst! De er slet ikke glade for, at man følger sin synopsis' rækkefølge. Så jeg vil slet ikke rådgive dig at tage konklusionen til sidst, medmindre du tør satse! Typisk plejer man at tage konklusionen som noget af det første.

Hvad angår metoder, det følger efter din konklusion, eller du kan arbejde det ind i din besvarelse af delkonklusionerne. Dvs. du vælge at komme ind på alle dine metoder umiddelbart efter konklusionen... Eller du kan når du fremlægger dine delkonklusioner fortælle, hvilke metoder du har brugt til besvarelsen af delkonklusionen.

Personligt tror jeg at de foretrækker, at man kommer ind på metoderne for sig.. Det kan også vise sig at være smartest, hvis man ikke har brugt særlig mange forskellige metoder...

Så mit bud på en rækkefølge ville være:

Introduktion

Problemformulering

Konklusion

Metoder

Delkonklusioner

Ideer til videre arbejde

Perspektivering


Skriv et svar til: AT eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.