Matematik
Hvad er mellemregningen til 8^0,5
Har en opgave hvor jeg skal finde ud af hvordan man regner 80,5
Jeg kender svaret: 2,828427
Jeg har fundet ud af at man kan bruge 2√ 8 til at finde det med men tror der er en bedre måde at regne det ud.
√=Kvadratrod hvis du ikke kan se det
Hvor jeg gjorde sådan: Fordi 0,5 tager 2 for at komme til 1 skal der stå 2 i kvadratrod så hvis det var 0,25 skulle det være 4 i kvadratroden.
Svar #2
25. august 2015 af SuneChr
√8 er et irrationalt tal. Der er ingen mellemregninger.
√8 kan også skrives 2·√2 , som er ligeså irrationalt.
Svar #3
# 0 Er du sikker på, at du kender svaret?

Svar #5
25. august 2015 af Stats
Hvad med 10.000 decimaler :-)
(vil ikke skrive det, da det sandsynligvis vil blive betragtet som spam (ligesom dette svar))
Mvh Dennis Svensson
Svar #6
# 5
# 3 blev ikke oprettet med henblik på spam. Sådan noget pjat er jeg heldigvis blevet for gammel til.
Alle de mange decimaler er tænkt som et respons på, at trådstarter angiver at kende svaret på, at
√8 angiveligt skal være lig med det, der kategorisk skrives i # 0. At svaret dér er ufuldstændigt bekræftes sikkert meget illustrativt i de mange decimaler, som må brydes til en passende sekvens.
Svar #7
25. august 2015 af Stats
Ups.. Mit svar blev taget ud fra mine tanker...
Hvad med 10.000 decimaler :-)
(vil ikke skrive det, da det sandsynligvis vil blive betragtet som spam (ligesom dette svar))
Skulle til at skrive √8, med 10.000 decimaler, da det gik op for mig, at det ville være spam og fuldstændig upassende... Derefter gik det op for mig, at svaret i #5, i en mindre form, også var indholdsløst og "spam".. Det havde intet med at dit svar i #3, var dårligt eller godt.... Jeg ville bare overgå dig for sjovhedens skyld.. - hvilket måske var meget godt jeg ikke gjorde.?
(ville illustrere ligesom dig, at √8 var et irrationelt tal med uendelige mange decimaler, ved at overgå dig..)
Mvh Dennis Svensson
Skriv et svar til: Hvad er mellemregningen til 8^0,5
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.