Dansk
Brug af de tre appelformer: etos, logos, patos
"Vi har en lav ledighed. Hvor andre lande har høj arbejdsløshed".
Vi har lav offentlig gæld. Hvor andre lande slæber med store underskud og voksende gæld.
Er disse sætninger etos??
I de senere år har vi haft store overskud på statens finanser. De overskud har vi brugt til at betale af på gælden... Er det etos og logos?? i den sidste del af sætningen.
Håber der er nogen der gider at svarer :) tak
Svar #1
14. september 2015 af Stygotius (Slettet)
Ethos er ikke en sætning, men en argumentationsform, -en måde at appellere til andre på for at overbevise dem om noget..
Din første linje duer ikke. Man kan da ikke begynde en relativsætning efter et punktum.
Det hedder
"Vi har en lav ledighed mens andre lande har en høj arbejdsløshed"
NB. Det hedder "....nogen der gider svare."
Svar #2
14. september 2015 af HFNU (Slettet)
Svar #3
14. september 2015 af Stygotius (Slettet)
Du må meget undskylde at jeg prøvede at hjælpe.
Prøv i hvert tilfælde at udtrykke dig på dansk så man kan forstå dig..
Svar #4
14. september 2015 af HFNU (Slettet)
Svar #5
14. september 2015 af Stygotius (Slettet)
De "sotninger" du nævner, har intet mrd hverken ethos ellerr logos at gøre.
De indeholder overhovedet ingen appel. Du skal nok sætte dig ind i hvad en appel og en appelform er.
Jeg bryder mig ikke om at du i din frustration slipper alle dine vilde aggressioner løs her.
Det er ikke passende.
Svar #6
14. september 2015 af HFNU (Slettet)
Skriv et svar til: Brug af de tre appelformer: etos, logos, patos
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
