Dansk

Brug af de tre appelformer: etos, logos, patos

13. september 2015 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

"Vi har en lav ledighed. Hvor andre lande har høj arbejdsløshed". 

Vi har lav offentlig gæld. Hvor andre lande slæber med store underskud og voksende gæld.

Er disse sætninger etos??

I de senere år har vi haft store overskud på statens finanser. De overskud har vi brugt til at betale af på gælden... Er det etos og logos?? i den sidste del af sætningen.

Håber der er nogen der gider at svarer :) tak

Brugbart svar (1)

Svar #1
14. september 2015 af Stygotius (Slettet)

Ethos er ikke en sætning, men en argumentationsform, -en måde at appellere til andre på for at overbevise dem om noget..

Din første linje duer ikke.  Man kan da ikke begynde en relativsætning efter et punktum.

Det hedder

"Vi har en lav ledighed mens andre lande har en høj arbejdsløshed"

NB. Det hedder "....nogen der gider svare."

Svar #2
14. september 2015 af HFNU (Slettet)

jeg har ikke skrevet sotninger - det er udefra en tale, r i svare var en tastefejl. Jeg ved det er appelformer!! Hvorfor svarer du egentlig!!! Med alt muligt andet , end det sporgsmalet er omkring!!!

Brugbart svar (0)

Svar #3

Du må meget undskylde at jeg prøvede at hjælpe.

Prøv i hvert tilfælde at udtrykke dig på dansk så man kan forstå dig..

Svar #4

Hvis du vil hjolpe ; hvorfor svarede du ikke bare hvilke sotninger der var brugt etos eller logos ved ??? I stedet for at spille klog og rette komma, og stavefejl... Igen sotningerne er taget ud fra en tale. Jeg skriver selv fra min tlf og der sker en masse fejl, vil du vore sod ikke at svarer mere på traden- jeg laver , hvis du bare skal kommemterer alt muligt, uden at svarer på sporgsmalet. Tak

Brugbart svar (1)

Svar #5

De "sotninger" du nævner, har intet mrd hverken ethos ellerr logos at gøre.

De indeholder overhovedet ingen appel. Du skal nok sætte dig ind i hvad en appel og en appelform er.

Jeg bryder mig ikke om at du i din frustration slipper alle dine vilde aggressioner løs her.

Det er ikke passende.

Svar #6

Til svar 5: jeg har ikke brug for din hjolp, du har voret uhoflig utallige gange, og det er klart jeg blive agressiv, det har intet med mit studie at gore, det har at gore med du tror du er "ekspert" I det dk sprog og nedgorer andre der har sporgmal og brug for hjolp. Jeg har provet at sige det til dig for! Men du bliver jo ved. Sa stop med at skrive på trade... IGEN- 117 gang!!

Brugbart svar (0)

Svar #7

Vorherrebevares..................

Skriv et svar til: Brug af de tre appelformer: etos, logos, patos

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.