Tysk

Mehr - mehrere? Tysk sætninger der driller!

02. november 2015 af Henry1505 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej!

Jeg har svært ved at få disse sætninger til at give meningen! Jeg håber I vil hjælpe med at finde fejlen. 

1. Jeg har læst flere artikler om dette emne: 

Ich habe mehrere Artikel von diesem Thema gelesen.

2. Flere hundrede mennesker havde indfundet  sig til vælgermødet.

Mehrere Hundert Menshcen hatten zu die Wahlversammlung eingefunden. 

3. Mange flere end man havde forventet.

Viele mehr als man hätte erwarten. 

4. Selvom mødet varede flere timer deltog adskillige personer i debatten, flere end 35 tog ordet.

Obwohl das Treffen dauerte mehrere Stunden mehrere Personen in die Debatte teilnahmen, mehr als 35 nahm das Wort.

5. Som en enkelt udtrykte det: "Jo flere deltagere, jo flere kvalificerede vælger."

Als ein Einzeln drückte es aus: "Je mehrere Teilnehmer, je mehrere qualifizert Wähler."

Rigtig god aften!

Brugbart svar (1)

Svar #1
02. november 2015 af Stygotius (Slettet)

1. Jeg har læst flere artikler om dette emne: 

Ich habe mehrere Artikel (von diesem) über dieses Thema gelesen.

2. Flere hundrede mennesker havde indfundet  sig til vælgermødet.

(Mehrere Hundert Menshcen hatten zu die) Hunderte von Menschen hatten sich bei der Wahlversammlung eingefunden. 

3. Mange flere end man havde forventet.

(Viele mehr) Viel mehr als man (hätte erwarten) erwartet hatte

4. Selvom mødet varede flere timer deltog adskillige personer i debatten, flere end 35 tog ordet.

Obwohl (das Treffen) die Sitzung (dauerte) mehrere Stunden dauerte, nahmen mehrere/viele Personen (in die) an der Debatte teil(nahmen), mehr als 35 nahmen/ergriffen das Wort.

5. Som en enkelt udtrykte det: "Jo flere deltagere, (jo) desto flere kvalificerede vælgere."

(Als ein Einzeln drückte es aus) Wie ein Teilnehmer es ausdrückte/sagte: "Je mehr(ere) Teilnehmer, (je) desto/umso mehr(ere) qualifizerte Wähler."

Svar #2
05. november 2015 af Henry1505 (Slettet)

Mange tak Stygotius!

Skriv et svar til: Mehr - mehrere? Tysk sætninger der driller!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.