Generelt

hvordan er det at gå på gymnasiet ???

05. november 2015 af ExcuseMePlease (Slettet)
Hej alle sammen.
Jeg overvejer at tage 10 klasse eller gymnasiet. Så derfor vil jeg gerne stille et par spørgsmål.
Hvordan er det at gå i 1, g og er det svært i dansk og andre fag. Og er det bedst at tage en 10klasse fremfor at starte direkte eefter sommerferien.

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. november 2015 af Moderatoren

Det er forskelligt fra person til person. Dine lærere afgører om du er klar til gymnasiet efter 9. klasse.

"Hvordan er det at gå i 1, g og er det svært i dansk og andre fag."

Arrangerer din skole ikke besøg på de forskellige ungdomsuddannelser? Så kan du selv få et indtryk af det og evt. spørge dem der går der.


Svar #2
06. november 2015 af ExcuseMePlease (Slettet)

Ok tak for svaret

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. november 2015 af K92H (Slettet)

Som 1# også skriver, er det dine lærere, der afgør, om du er egnet til gymnasium direkte efter sommerferien, eller om du bør tage 10. klasse først. 

I mit tilfælde var jeg nødt til at tage 10. klasse først, hvilket jeg faktisk var rigtig glad for, at jeg gjorde. Nogle siger, at 10. klasse er spild af tid, men det synes jeg nu bestemt ikke. Jeg følte mig i hvertfald mere klar til 1.g efter 10. klasse, fordi man bliver "modnet" et ekstra år. 

Mht. niveauet i 1.g, så er det ikke voldsomt svært. Selvfølgelig er niveauet en smule højere end i 9 og 10. klasse, men du starter ud med et halvt år på grundforløb, hvor du har alle de almindelige fag, som du kender fra folkeskolen, og dernæst bliver niveauet gradvist højere. 

Hvis du allerede har udset dig et par gymnasier, så tag da ud til et åbent hus arrangement og dan dig nogle indtryk. Så vidt jeg ved, holder de fleste ungdomsuddannelser åbent hus i januar eller februar, så der har du mulighed for at se, om det overhovedet er noget for dig.

Håber det var til lidt hjælp :)


Svar #4
06. november 2015 af ExcuseMePlease (Slettet)

Tusind tak for svaret;-):-D. Min lærer anbefaler mig 10 klasse fordi hun mener at jeg ikke har det der skal til. Men jeg synes jeg alligevel er klar, men dog nervøs for niveauet. Skal også have terminsprøver hele næste uge, og er meget forberedt. Min vejleder sagde også til mig i dag at terminsprøver er afgørende om jeg kan blive erklæret uddannelsesparat.

Skriv et svar til: hvordan er det at gå på gymnasiet ???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.