Tysk
Verber indsat i rigtig form af nutid - hjælp tager 5min
Hej, jeg ville lige hører om der nogle der kunne rette mit tysk. Jeg er lidt i tvivl på nogle af spørgsmålene og hvis der var nogle der evt kan finde nogle fejl ville det være en kæmpe hjælp.
Hvis nogle kunne finde ud af hvad jeg gjorde galt eller komme med nogle råd/tips til tysk grammatik. Altså nogle steder hvor man kan læse op på det. Ville det også være en kæmpe hjælp!
Svar #2
20. januar 2016 af Klaasick (Slettet)
#1Du bør også kigge dit danske igennem..
Nu skrev jeg jo hurtigt og uden omtanke. Derudover betyder det ikke særlig meget her, men tak for hjælpen nar.
Svar #3
20. januar 2016 af Tyskfødt (Slettet)
Du kan selv konstatere, om du har fejl i din opgave ved at bruge www.konjugator.lingofox.de
Her finder du alle tyske verber. Siden viser nutid, datid, førnutid, imperativ, kort tillægsform osv. Klik på "Deutsch" og derefter bliver du opfordret til at skrive dit verbum i det aflange felt. Klik på "Konjugieren". Und schwuppdiwupp (i 0,05) kommer alle former frem. God fornøjelse!
Svar #4
20. januar 2016 af Klaasick (Slettet)
#3Du kan selv konstatere, om du har fejl i din opgave ved at bruge www.konjugator.lingofox.de
Her finder du alle tyske verber. Siden viser nutid, datid, førnutid, imperativ, kort tillægsform osv. Klik på "Deutsch" og derefter bliver du opfordret til at skrive dit verbum i det aflange felt. Klik på "Konjugieren". Und schwuppdiwupp (i 0,05) kommer alle former frem. God fornøjelse!
Tak skal du have, hvis der nu står Charlotte (sein) hvor kigger man så henne på skemaet? Udfra de forskellige med Ich, Du, Er/sie/es og de mange andre. Mange tak for hjælpen :)
Svar #5
20. januar 2016 af Tyskfødt (Slettet)
Charlotte = hun = sie (ental) f.e. sie ist
Charlotte og Peter = de = sie (flertal) f.e. sie sind
Alles klar?
Skriv et svar til: Verber indsat i rigtig form af nutid - hjælp tager 5min
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.