Matematik

Trekanter - Cos, sin og tan?

15. februar 2016 af GymElevXD (Slettet) - Niveau: B-niveau

I forhold til nedenstående opgave, hvordan løser man så spørgsmålet? Hvad skal man finde og hvad skal man bruge til at finde det? Man skal vel finde højden på siden |CE| eller på siden |BD|?

http://tinypic.com/view.php?pic=nntu1v&s=9#.VsH0l_nhDce

- Beklager for linket, men jeg kunne ikke få den til at sætte opgaven ind

Svar #1
15. februar 2016 af GymElevXD (Slettet)

Jeg forstår ikke, hvilke tal det er man skal bruge til at beregne det? Hvilke af de 5 trekantstilfælde skal man gøre brug af?

Brugbart svar (1)

Svar #2
15. februar 2016 af peter lind

Se på trekant  ABD . Der gælder tan(53,1º) = BD/AD  Af ACE får du tilsvarende tan/46,5º) = EC/AE Desuden gælder AE-AD = 398 m. Det giver to ligninger med to ubekendte, som du må løse

Svar #3
15. februar 2016 af GymElevXD (Slettet)

Se på trekant  ABD . Der gælder tan(53,1º) = BD/AD  Af ACE får du tilsvarende tan/46,5º) = EC/AE Desuden gælder AE-AD = 398 m. Det giver to ligninger med to ubekendte, som du må løse

Tusinde tak for hjælpen! :D

Det vil jeg forsøge mig med, mange tak.

Svar #4
16. februar 2016 af GymElevXD (Slettet)

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal skrive de to ligninger op? :)

Svar #5
16. februar 2016 af GymElevXD (Slettet)

Mange tak for hjælpen!

Jeg regnede det ud på en helt anden måde, men dette hjalp helt bestemt, mange tak :D

Skriv et svar til: Trekanter - Cos, sin og tan?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.