Tysk

Rettelse af oversættelse - haster en smule

26. februar 2016 af jalle1333 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hejsa, jeg ville høre om der var en venlig sjæl herinde, som måske havde en smule overskud til at rette eventuelle fejl i min oversættelse til min opgave (som jeg af en eller anden grund ikke kan indsætte, og har derfor vedhæftet den) :) - Tak på forhånd

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. februar 2016 af MHR1993 (Slettet)

Jeg svarer gerne på konkrete spørgsmål der bliver stillet, fx "hvordan kan jeg oversætte det her ord bedst muligt?", "er det ental eller flertal?", "er verbet transitivt eller intrasitivt?" osv.
Rettelser i den forstand at der reelt er tale om korrekturlæsning, og at rettelserne blot videregives til spørgeren uden nogen form for reflektion fra spørgerens side, er ikke ønskværdige.

Du skal dog ikke føle, at du går tomhændet herfra.
Ordet "læselyst" oversættes til "Leselust" (el. "Lesehunger" alt efter temperament) på tysk. 
I sætningen "de har fundet ud af, at (...)" oversættes til "sie haben herausgefunden, dass (...)".

Præpositionen "mit" så at sige "kræver" datid. Læg mærke til når du skriver "mit drei 13-jährige Schüler" er der tale om pluralis (flertal), og adjektivets (13-årige) og substantivets (Schüler) deklination skal altså være i overensstemmelse hermed. Slå op i dine "kasserollebøjninger" under hhv. artikler (kendeord) og adjektiver (tillægsord) og se hvad der står under genus (køn), numerus (antal) og kasus.

Svar #2
27. februar 2016 af jalle1333 (Slettet)

Nu er det sådan, at jeg rent faktisk også har læst det korrektur jeg var i stand til udfra min egen viden om tysk grammatik. :) Grunden til at jeg spørger er, at jeg ikke selv kunne finde flere fejl i den. Så derfor havde det været rart, hvis der var en som havde mere forstand på det end mig, der lige ville lade falckeøjet kigge på det. ;)

Men mange tak for dine rettelser. :) Jeg vil sætte mig og kigge på det 

Brugbart svar (0)

Svar #3
27. februar 2016 af Stygotius (Slettet)

Se det vedhæftede. Røde typer = fejl.

Vedhæftet fil:Lehrer.docx

Skriv et svar til: Rettelse af oversættelse - haster en smule

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.