Matematik

Nulhypotese og signifikansniveau 5 %

21. maj 2016 af 102938475 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej allesammen.

Jeg har vedhæftet en opgave, som jeg har virkelig svært ved. Jeg har generelt svært ved denne her emne, og håber derfor virkelig meget, at der nogen som er så venlig til at hjælpe mig :))))

På forhånd, tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. maj 2016 af peter lind


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. maj 2016 af peter lind

Nulhypotese: Ingen forskel på rygning imellem de forskellige grupper. I den slags opgaver skal nulhypotesen altid være at grupperne er ens

Læg tallene for daglig rygere sammen Jeg kalder det Nd, Tilsvarende læg tallene for festrygere sammen Nf og tallene for ikke rygere Ni. Antal personer i undersøgelsen er N = Nd+Nf+Ni.

Under 0 hypotesen vil du kunne estimere andele af daglig rygere til Nd/N, andel festrygere Nf/N og andel ikke ryger  til Ni/d.

Ud fra disse andele forventer du dem med højt aktivitetsniveau Antal Nh på daglig rygere, festrygere og ikkerygere altså Nh*Nd/N, Nh*Nf/N og Nh*Ni/n  Tilsvarende fordeles middel aktivitesniveau og lav aktivitetsniveau.

De data skal du så lave χ2 test på


Svar #3
26. maj 2016 af 102938475 (Slettet)

Jeg tror ikke, at jeg helt forstår det, ved at estimere andele af de forskellige grupper af rygere og nedad :/ 


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. maj 2016 af PeterValberg

Se video nr. 16 og 17 på denne videoliste [ LINK ]

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Skriv et svar til: Nulhypotese og signifikansniveau 5 %

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.