Matematik

Prøve

09. juni 2016 af 4kr4 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hvis man i en prøve i en af delopgaverne bliver spurgt om to ting, men kun besvarer det ene spørgsmål, hvor mange point ud af 10 vil man så få? Jeg har for eksempel i en opgave hvor jeg ud fra nogle oplysninger skal opskrive en funktion der beskriver sammenhængen, men grundet travlheden har jeg overset at man også skulle lave en graf over funktionen. Jeg vil mene at det sværeste er at opskrive funktionen. Hvis man har funktionen kan man jo bare få et cas-værktøj til at tegne grafen. Hvor mange point tror I at jeg vil få for denne opgave. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. juni 2016 af JulieW99

5-6 point. Jeg tror det trækker en del ned at undlade at tegne grafen, når du bliver bedt om det.

- - -

Vh Julie


Svar #2
09. juni 2016 af 4kr4 (Slettet)

Tak for svaret. Det lyder sandsynligt. Det er bare ærgerlige point at miste. Jeg må huske at læse hele opgaven ordentlig igennem næste gang.


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. juni 2016 af JulieW99

Ja, det er enormt ærgerlige point, for noget der ikke tager ret lang tid at lave. At læse opgaven igennem ordentligt er altid et godt udgangspunkt - også selvom man har travlt.

- - -

Vh Julie


Svar #4
09. juni 2016 af 4kr4 (Slettet)

Jeg plejer at have tid til at kigge hele opgaven efter fejl og tjekke om jeg mangler noget. I folkeskolen kunne jeg nå at lave en færdighedregning på en halv time, hvorefter jeg havde en halv time til at tjekke alt igennem og fandt 1 måske 2 fejl.


Skriv et svar til: Prøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.