Debat

Økonomi eller statskundskab?

27. juni 2016 af skolepige1234 (Slettet)

Jeg skal til at søge vidergående uddannelse inden 5. juli, og jeg har fra start af besluttet at jeg ville vælge statskundskab som min første prioritet. Dog bliver jeg meget i tvivl, idet arbejdsløsheden for statskundskab er meget høj ift. til at have en kandidatgrad i økonomi. Jeg synes statskundskab lyder meget spændene, men jeg frygter, at jeg har svært ved at finde job i fremtiden, og hvad man præcis kan bruge studiet til. Ydermere synes jeg også økonomi er spændene, men jeg er bange for det bliver for svært, idet jeg ikke er personen, der scorer rene 12-taller til matematik. Jeg har i årskarakter og eksamenskarakter fået 10 i matematik både mundtlig og skriftlig... Er der nogen der kender til forskellen på de 2 studier med hensyn til arbejdsbyrde, arbejdsformer og indhold? Jeg er meget i tvivl om mit valg.. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. juni 2016 af Justitia

Jeg synes, at du skal kontakte en studievejleder på det pågældende universitet. Såfremt at det er på KU, så kan du tilslutte dig Facebook gruppen "Bliv studerende på Københavns Universitet". Den kan være meget behjælpelig. 


Svar #2
03. juli 2016 af skolepige1234 (Slettet)

Er der nogen studerende som kan hjælpe?


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. juli 2016 af sjls

Jeg kender ikke forskellen på, hvordan det er på statskundskab i forhold til økonomi, men jeg ved dog, at der er en del avanceret matematik på økonomi-studiet. Dermed sagt behøver du nok ikke være en haj til matematik, du skal bare have lysten og viljen. Desuden er 10-10 da overhovedet ikke dårligt.

Skriv et svar til: Økonomi eller statskundskab?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.