Matematik
hypergeometrisk fordeling
hej er der nogen der kan hjælpe mig med opgave 2? Jeg tror der er tale om en hypergeometrisk fordeling, og jeg ved jeg skal finde P(x=200), men jeg ved bare ikke hvad jeg skal indtaste i mit hjælpe program.
Jeg ved jeg har N=10000, n=800, x=200 også er der også noget der hedder K i mit hjælpværktøj..... Nogen der kan hjælpe se vedhæftet fil
Svar #2
26. november 2016 af peter lind
Det har intet med hypergeometrisk fordeling at gøre.
1) Det er en normalfordeling. Den resulterende varians er summen af varianserne
2. Det er en binomialfordeling. Sandsynligheden for fejl på en bil er 200/10000 = 0,02, I 80 kasser er der 800 biler. Du skal så finde sandsynligheden for at der er minds 20 defekte blandt de 800
Svar #3
26. november 2016 af Lauramattesen (Slettet)
Er det sådan her?
Svar #5
Jeg kender ikke dit CAS værktøj, så det kan jeg ikke svare på. De 200 er i hvert fald forkert
Svar #6
26. november 2016 af Lauramattesen (Slettet)
Men jeg får et misvisende resultat.. Jeg må have gjort det forkert..
Svar #7
Du har sandsynligvis ret i at du har tastet forkert ind i dit CAS værktøj. Prøv at slå op i en manual eller hjælpefunktion hvad du rent faktisk har bedt den om at beregne og hvordan du skal beregne det
Svar #9
Du skal beregne P(X≥20)
Den sidste linje i opgaven er til beregning af p. Det er de to linjer ovenover der er opgaven
Skriv et svar til: hypergeometrisk fordeling
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.