Fysik

Vokser med 2. potens

11. februar 2017 af Technic (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Sidder fast i et spørgsmål.. Hvad betyder det at fremdrivningsmodstanden vokser med 2. potens af hastigheden? Det er et underspørgsmål til et spørgsmål jeg har besvaret, mangler forståelsen for betydningen.

Hvis vi nu antager, at fremdrivningsmodstanden vokser med 2. potens af hastigheden, hvilken effekt skal da anvendes for at fremdrive skibet med farten 22 knob?

Brugbart svar (0)

Svar #1
11. februar 2017 af Therk

I almindelig tale siger vi at fremdrivningsmodstanden vokser med kvadratet af hastigheden.

Det betyder at hvis hastigheden stiger med 4, så stiger fremdrivningsmodstanden med 42 = 16.

Svar #2
11. februar 2017 af Technic (Slettet)

I almindelig tale siger vi at fremdrivningsmodstanden vokser med kvadratet af hastigheden.

Det betyder at hvis hastigheden stiger med 4, så stiger fremdrivningsmodstanden med 42 = 16.

Synes stadig ikke at jeg kan få det til at passe. Har du mulighed for at uddybe det noget mere? Jeg har regnet mit frem til fremdrivningskraften, men har ikke helt gennemskuet hvordan jeg får resten løst.

Skriv et svar til: Vokser med 2. potens

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.