Dansk
En der vil rette min boganmeldelse
Er der en der kan rette min boganmeldelse, og give mig en endelig karekter. Da jrg afleverede den til min lærer, synes jeg, jeg fik en urimelig karekter for den.
Svar #2
06. marts 2017 af Stygotius (Slettet)
Dit indlæg her tyder nu ikke på at du skulle have haft en topkarakter i dansk..
Svar #3
06. marts 2017 af Mathias7878
Tænker du har fået et 4-tal. For det første er boganmldelsen ret kort, og du kommer udelukkende inde på, hvad den handler om. Du kunne sagtens have gjort den mere spændende, og der er lidt bøvl med, hvordan du har opstillet den.
Svar #4
Jeg er enig med Mathas7878 i at der er meget lidt egentlig anmeldelse i det du har skrevet. Dit sprog er desuden alt for dårligt ja ofte ubehjælpsomt til at man kan aflevere sådan en opgave til en lærer..
Svar #5
06. marts 2017 af Markus12312 (Slettet)
er den virkelig så dårlig?, troede den var okay, ved godt jeg mangler nogle ting og at den er ret kort, men synes nu mit sprog er meget godt og varrieret
Svar #6
Synes du at dit sprog er godt ??hmm.
Du begynder en ny hovedsætning med "Men så møder hun...."
Du skriver "Og hun vil virkelig opgive alle hendes planer om...."
Du skriver "Men når man så kommer ind i selve handlingen..."
Du skriver "...jo mere forandre hun sig."
Du skriver "Men som sagt så bliver det for meget af det samme i starten, det samme de skændtes om og...."
Du skriver "Hardins holdninger har en større bivirkning på hende, end hun aner"
Du skriver "Hun har hele sin fremtid planlagt til punkt og prikke" hmm.
Svar #8
-ikke andet end at det er ringe dansk.
Hvis du ikke kan se det, har du virkelig et problem.
- -Der ikke noget "dårligt omkring det", men noget dårligt ved det.
"omkring" betyder "rundt omkring" som i "Hun gik omkring huset.
Andre detaljer kan du få på opfordring.
Svar #10
#8-ikke andet end at det er ringe dansk.
Hvis du ikke kan se det, har du virkelig et problem.
- -Der ikke noget "dårligt omkring det", men noget dårligt ved det.
"omkring" betyder "rundt omkring" som i "Hun gik omkring huset.
Andre detaljer kan du få på opfordring.
Du behøves jo ikke at være så nedladende, Stygotius. Ja Sofies sprog er ikke det bedste, men hvad så, det er jo bare en danskopgave. Sofie du varierer dit sprog ok, men det er ikke så meget det, der er problemet. Du skal huske på, at du skriver til din lærer: Derfor skal du huske at sætte komma og punktummer, hvor de nu skal sættes. Skriv i et mere akademisk sprog end du ville gøre normalt. Du bliver kun bedre ved at øve dig, så du behøves ikke at være ked af det på nogen måde. At du skriver en dårlig opgave, gør ikke dig til en dårlig person. Håber du kunne bruge mit svar til noget brugbart :)
Svar #12
Endnu et tip:
Husk at læse din opgave godt igennem, når du er færdig med at skrive. Det vil for det meste hjælp til dig at spotte de småfejl, du måske har lavet. Ellers få en anden person - måske din mor eller far - til at læse den igennem
Svar #13
06. marts 2017 af Markus12312 (Slettet)
har ikke fået læst opgaven særlig grundigt gennem, da jrg havde meget travlt og lavede den i sidste øjeblik, men synes bare jeg fik en urimelig karekter så ville lige spger herinde
Svar #14
06. marts 2017 af Xarz123 (Slettet)
Du skal ikke lytte på Mathias7878. Han er den største idiot omkring dansk, han fik 02 i sin årskarakter.
Svar #17
Denne Sofie1234 har bedt om en bedømmelse af sin opgave.
Der er vel ikke noget nedladende ved at sige hvad der ikke kan benægtes, nemlig at hendes sprog er dårligt.
I sit indlæg her på siden staver hun da også ret håbløst.
Hun forventer vel at få en ærlig vurdering
Skriv et svar til: En der vil rette min boganmeldelse
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.