Dansk Historieopgave

Problemer med opdeling af afsnit

26. maj 2017 af anonym005 - Niveau: C-niveau

Jeg har nogle problemer i min DHO i afsnittet "analyse". 

Jeg har svært ved at dele min analyse op i f.eks. opbygning - karakteristik af personer - fortælle måde - sprog - symboler osv.

Jeg kommer hele tiden til at blande dem ind over hinanden, fordi jeg synes det er bedst i forhold til min tekst, den består af mange symboler og jeg lapper de forskellige ting over hinanden. Er det tilladt? Jeg føler selv, at jeg har en rimelig flydende overgang fra det ene til det andet, men vil lige høre andres holdninger til det? Virker det forvirrende eller er det fint nok?


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. maj 2017 af JulieW99

Du må ikke dele det op i konkrete afsnit med små overskrifter til. Derudover kan du sagtens lave overlap, såfremt de giver mening og der er en usynlig forklaring på hvordan disse overlap altså hænger sammen. Jeg ville nok ungå overlap mellem karakteristisk og fortællemåde/sprog. Karakteristisk og symboler giver til gengæld god mening, ligesom fortællemåde og sprog gør. Opbygning hører ligeledes til sprog og fortællemåde.

Held og lykke med opgaven.

- - -

Vh Julie


Svar #2
27. maj 2017 af anonym005

#1 tak for svaret!


Skriv et svar til: Problemer med opdeling af afsnit

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.