Fysik

Burde jeg klage?

28. maj 2017 af yoyobattle - Niveau: C-niveau

Hej

Jeg står i en mærkelig situation.
Jeg har i år afsluttet fysik med en årskarakter på 7. Jeg har i min sidste standspunkt fået 7, som var lige efter en prøve, hvor jeg havde fået 12. Han sagde derfor til samtalen, at han bare skulle se noget mere til det niveau, og at han derfor senere ville lave nogle individuelle opgaver og test. Han lavede så en test over alle emnerne fra året, dagen før karaktergivning. Her fik jeg så 10 med 2 point fra 12. Dvs. en prøve på 12 og en på 10. Jeg har så valgt at skrive til ham på dagen, hvor karakteren blev frigivet, som var tirsdag den 16. Han har først svaret nu, hvor han har skrevet, at han kan give mig en mundtlig begrundelse efter den 15/6. Som jeg forstår det, så skal man klage indenfor 2 uger, som er på tirsdag. Jeg er indforstået med, at det er et mundtlig fag, og derfor kan det være svært at få rettet, da det er ord mod ord i sidste ende. Han har dog sagt, at han lægger mere vægt på det individuelle, man viser, som jeg  blandt andet har gjort gennem de prøver.

Er det værd at prøve at gøre noget, og hvad gør jeg i denne situation?

Tak på forhånd


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. maj 2017 af hesch (Slettet)

Når du skal klage indenfor to 2 uger, men for nuværende ikke helt ved hvad du skal klage over, må du indgive en formel klage, med forbehold for lærerens afgørelse, for herved at "lægge billet ind" for din fortsatte klageret.

Jeg forstår ikke hvorfor din lærer skal bruge så lang tid på en begrundelse, hvilket alene kan være begrundelse for din formelle klage.


Skriv et svar til: Burde jeg klage?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.