Matematik

Hjælp til plot i maple - enhedsvector på paralellogram i rummet

18. oktober 2017 af TeamFinal - Niveau: Universitet/Videregående

Hej igen,

Jeg har lige fået god og hurtig hjælp til et maple spørgsmål, og jeg bliver nødt til at søge hjælp igen..

Jeg har ved et givet paralellogram fundet en enhedsnormalvector, og jeg skal illustrere enhedsnormalvectoren med udgangspunkt i paralellogrammets midtpunkt, altså diagonalernes skærringspunkt. 

når jeg prøver at kombinere de 2 grafer i maple plots3d så får jeg en error.. er der en bestemt commando jeg ikke kan finde?

jeg vedhæfter igen parameterfremstillingen

Vedhæftet fil: parameter.jpg

Brugbart svar (1)

Svar #1
18. oktober 2017 af VandalS

Gem de to plots som noget, f.eks. vektor og plan

Så kan du benytte

display(vektor,plan)

til at lave et samlet plot.


Svar #2
19. oktober 2017 af TeamFinal

Fantastisk tak :) kan du også svare mig på hvordan jeg skal kombinere enhedsnormalvektoren med et begyndelsespunkt som jeg sætter til at være midten? plotter jeg bare begyndelsespunktet ind efter arrow(<1,-5,5>)?


Brugbart svar (1)

Svar #3
19. oktober 2017 af VandalS

I arrow kommandoen kan du give begyndelsespunktet som et argument.


Brugbart svar (1)

Svar #4
19. oktober 2017 af Therk

Læs mere om kommandoer og functionals ved at indtaste et spørgsmålstegn efterfulgt af kommandoens navn; eksempelvis

?arrow;

Alternativt, på Windows, flyt markøren ind i kommandoens navn og tryk F2.

Begge dine spørgsmål kunne du muligvis have løst på den måde. Forstå det ikke som at det var forkert du skrev her; kun at Maples hjælp kan i nogle tilfælde vejlede nemt og hurtigt.


Svar #5
20. oktober 2017 af TeamFinal

Det er faktisk en rigtig god hjælpe funktion maple har, fandt jeg ud af nu! Jeg håber jeg snart bliver gode nok venner med maple til jeg ikke behøver om hjælp med programmet :) Igen mange tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
21. oktober 2017 af lausk (Slettet)

Jeg joiner lige, og bliver simpelthen nødt til at spørge hvordan du fik det skrevet i maple, med begyndelsesargument?


Svar #7
21. oktober 2017 af TeamFinal

Se her, det første argument i arrow er begyndelsespunktet :)

Vedhæftet fil:aroow.PNG

Skriv et svar til: Hjælp til plot i maple - enhedsvector på paralellogram i rummet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.