Matematik

Funktioner

12. november 2017 af Mie12345678 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående
Hej hvis Vi fx i en opgave får af vide løs denne her andengradsligning og jeg så i konklusion bruger jeg opgaves formulering til at skrive konklusion hvor jeg bare bytter om på ordene fx skriver jeg i konklusion jeg har løs denne her andengradsligning til ..., vil det betragtet som snyd?

Altså man bruger opgave formulering til at skrive konklusion hvor man bare laver om på ordene vil være snyd?

I opgaven står der også løs andengradsligning og i konklusion skriver jeg også at jeg har løs andengradsligning til. Er bange for det vil være snyd. På gymnasiet har jeg altid gjort men ved ikke på uni

Brugbart svar (0)

Svar #1
12. november 2017 af peter lind

I sådan en beregning er det alene beregningen der tæller. Det er ikke engang snyd hvis du brugte opgavens ordlyd


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. november 2017 af StoreNord

Nej, det er ikke snyd. Og jeg vil ligefrem anbefale det.


Svar #3
12. november 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Okay så hvis jeg undervejs i opgaven skriver fx for at løse andengradsligning så bruger jeg denne her Formel? Igen løse andengradsligning kommer fra lærenes opgaveformulering

Svar #4
12. november 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Hej et spørgselsmål mere sætter man ikke fodnote til at aller sidst hvor man har besvaret opgaven.jeg laver mange afsnit når jeg skriver skal jeg til hver afsnit sæt en fodnote hvis jeg bruger den samme kilde til hvert afsnit. Kan man godt nøjes med at sætte fodnote til den sidste afsnit?

Brugbart svar (0)

Svar #5
12. november 2017 af StoreNord

#3     Formeler er skabt for at blive brugt. Du skal ikke opfinde nye formler, men eventuelt omformulere de kendte.
For eksempel                         y=ax+b kan omformuleres til          x=(y-b)/a


Brugbart svar (0)

Svar #6
12. november 2017 af StoreNord

#5  Kan du ikke bare bare starte hvert afsnit på en ny side?


Svar #7
12. november 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Fx

Nogle gange skriver jeg sådan:

Der er en kendt matematiker som har opfundet denne her fornel:

Y=ax+b

Han har lavet mange formler.

Skal jeg sætte fodnote til hver sætning, selvom jeg bruger den samme kilde

Brugbart svar (0)

Svar #8
12. november 2017 af Mathias7878

Hvorfor skal du bruge en kilde, når du anvender en formel??

- - -

 

 


Svar #9
12. november 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Det var bare et eksempl. Det er mere generelt jeg plejer at lave mange mellemrum så ved ikke om man sætter fodnote til hvert enkelt sætning eller ej

Svar #10
12. november 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Fordi lige pludselig får jeg mange fodnoter

Brugbart svar (0)

Svar #11
12. november 2017 af Mathias7878

Fodnoter (kildehenvisninger) bruges, når man har læst noget på nettet eller i en bog, som man så bruger i sin opgave. Hvad er det helt præcist, du bruger dem til? Hvis du f.eks. løser en matematikopgave, kan jeg ikke helt se, hvorfor du skal bruge dem? Du kender jo, forhåbentligt, de formler du skal anvende til at besvare spørgsmålet. Hvis du ikke gør og derfor læser om det på netter, altså hvordan man løser opgaver ligesom din opgave, er du jo ikke nødt til at bruge kildeanvisning?? Så har du jo lært, hvordan man gør. Matematik er jo ikke ligesom så mange andre fag..

- - -

 

 


Svar #12
12. november 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Tænkte mere på Mikroøkonomi? Der bruger man lærens noter.

Brugbart svar (0)

Svar #13
12. november 2017 af Mathias7878

#12

Pas

- - -

 

 


Svar #14
12. november 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Men sætter min fodnote ikke til aller sidst når man har besvaret hele opgaven

Svar #15
12. november 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Altså hvis man har brugt den samme kilde undervejs

Svar #16
12. november 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Gælder det også til mikro eksamener hvor man også skal betegne må man godt bruge opgaven formuleringer til at konkludere

Brugbart svar (0)

Svar #17
12. november 2017 af StoreNord

Lav hellere fod-noterne om til noter løbende igennem besvarelsen af de enkelte del-opgaver.

Micro?            Pas


Svar #18
12. november 2017 af Mie12345678 (Slettet)

I mikro er det også regne opgaver fx står løs denne her ligning hvor jeg så skriver for løse denne her lig vil være plagiereret

Brugbart svar (0)

Svar #19
12. november 2017 af StoreNord

I al matematik vil det være god tone at starte med opskrive en problemstilling udfra opgaveteksten. Det vil også gøre løsningen lettere at læse for enhver læser, for eksempel din mor, far eller lillebror.
Eksempler:      Jeg skal undersøge monotoni-forhlldene f(x)=2x²+3x+7=0

                       Jeg starter med at differentiere den
                             f(x)=2x²+3x+7          =>  f'(x)= .......


Svar #20
12. november 2017 af Mie12345678 (Slettet)

Så det ikke snyd hvis man generelt bruger opgavensformulering?

Forrige 1 2 Næste

Der er 25 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.