Latin

HJÆLP TIL DEN LILLE LATINPRØVE - HASTER

18. december 2017 af olga1002 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej Alle

i morgen har vi latinprøve, og det betyder at jeg virkelig står for skud. Jeg kan kun "OSTMUSTISNT" reglen, og hvor langt den holder, ved jeg ikke. Jeg kan simple sætningskonstruktioner, men når der et et komma med i spil, har jeg det virkeligt svært. Jeg har adgang til gloseliste under prøven. Søger alt den hjælp jeg kan få. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. december 2017 af bach3103

Hvis du har et komma i sætning så prøv at se på der står på hver sin side som separate ting, kunne ikke forstille mig sætningskonstruktion skulle blive specielt indviklet. Det er også altid godt at kunne finde rundt i kasus, fordi hvis man ved hvilken kasus et ord står i bliver der lynhurtigt nemt at finde ud af hvilket led i sætningen det er. Husk også at på latin har man ikke dem bestemte artikel, så hvis det gælder oversættelser må man selv bedømme om det passer med at at oversætte det bestemt eller ubestemt.

Svar #2
18. december 2017 af olga1002 (Slettet)

Bestemt eller ubestemt? Altså han er i et hus eller han er i huset? Jeg er absolut ikke velbevandret i latin. 


Skriv et svar til: HJÆLP TIL DEN LILLE LATINPRØVE - HASTER

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.