Engelsk

Side 2 - Hvad betyder opgaveformuleringen

Brugbart svar (4)

Svar #21
30. december 2017 af iliojacobsen

Stygotius det er da simpelthen utroligt, at du kan være sådan et svin på hvert eneste opslag, som du kommenterer på. Ja, skrivbeskedforopgavehjælps dansk er ikke velskrevet i det, du har citeret, men essensen af det, han har skrevet, er vel i realiteten det vigtigste, og pointen er korrekt, da det ikke er særligt kotume at skrive et resumé, når det ikke står i opgavebeskrivelsen. Og når du selv ikke skriver fejlfrit, er det ufatteligt dobbeltmoralsk af dig at kommentere på så nedladende vis overfor et andet menneske:

"Så står det søreme slemt til med universitet i dag. Det "dansk" du præsterer i #9 ville næppe lade en indvandrer bestå en basal danskprøve.

Du vil til at "rette andres opgaver for sproglige og grammatiske fejl".  Wow, Dit eget sprog tyder mildest talt ikke på at det på nogen måde ville være til megen hjælp for vedkommende."

 


Brugbart svar (0)

Svar #22
30. december 2017 af Stygotius

ad #21

Har du  nogensinde hørt om forskellen på skrivefejl og sprogfejl?

Ja, det er da rigtigt at et ekstra  ""  er kommet til at blive stående  i sætningen, og ja det er uheldigt. Ja, det er også uheldigt at ordet "talt" er faldet ud.

Jeg kan ikke  se hvad der er galt i ordet "indvandrer". Måske kan du forklare dit forslag.

Hvad er en "indvandr" ???

Desuden kommenterer jeg ikke  noget. Jeg kommenterer noget. Jeg skriver ikke danglish men dansk.'

Mon en læge opererer på nogen i  din verden ???


Brugbart svar (0)

Svar #23
30. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

"Man må blot sige at du vist ikke er kompetent til at rette andres opgaver med den (manglende) viden om dansk du har"

Når Yoda fra Star Wars taler dansk.  ;D 


Brugbart svar (0)

Svar #24
30. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Man skal ikke skrive noget resumé i en fortolkning men gå direkte til en  sammenfatning og brug af af de enkelttræk man har fundet frem til i sin analyse.


Brugbart svar (0)

Svar #25
30. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Det er bare hvad jeg kunne finde her. 


Brugbart svar (0)

Svar #26
30. december 2017 af Stygotius

Hvad galt er der her?? Nå  ja, du kan heller ikke forstå forskellen på skrivefejl og sprogfejl.

Desuden ser jeg ikke børnefilm.


Brugbart svar (0)

Svar #27
30. december 2017 af Mathias7878

Kan vi ikke bare alle være venner og skrive pænt til hinanden? :)
- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #28
30. december 2017 af MatHFlærer

Jeg er enig med #27, men jeg ved bare, at Stygotius har en tendens til at være lidt for grov i tonen. Dermed vil jeg anbefale jer andre bare at se igennem det, Stugotius hakker jer ned på. 

Godt nytår til alle. :-)


Brugbart svar (0)

Svar #29
31. december 2017 af iliojacobsen

Enig med både #27 og #28, og til #21 vil jeg for resten meget gerne bede om din "fejl-ordbog", der beskriver, hvornår der er tale om en sproglig fejl, og hvornår der er tale om en slåfejl, for lige nu virker det som en Anders Matthesens "Ludo" V 2.0.


Brugbart svar (0)

Svar #30
31. december 2017 af SådanDa

#29 At indvandre er et udsagnsord. En indvandrer er et navneord med flertalsformen indvandrere.


Brugbart svar (1)

Svar #31
31. december 2017 af Stygotius

ad #29

En slåfejl/skrivefejl skyldes simpelthen at den skrivende har nogle klodsede fingre men ikke en manglende viden..

En sproglig fejl eller en stavefejl skyldes at den skrivende ikke ved eller forstår den sproglige sammenhæng.

Hvis nogen derfor kommer til at skrive f.eks. "en slåfjel" eller "hvonr" i stedet for "hvornår", er der formodentlig tale om en slåfejl.

Hvis nogen derimod skriver "Hun køre altid for hurtigt"  eller  "alle lærene på skolen er dumme"  eller  "Er der nogen der gider at rette min stil"  eller  "Hun gjorde det af vandvare",  er der tale om sprogfejl da vedkommende sandsynligvis ikke ved hvad det rigtige ville have været. 


Brugbart svar (1)

Svar #32
31. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Problemet er jo, at du ikke bare problematiserer folks bidragende indlæg, hvis budskaber i mange tilfælde er ret tydelige for folk der søger dem, men også udtrykker et ret kraftig had og en foragt mod gymnasieelevers tørst efter viden eller søgen efter forståelse. Det kan i værste tilfælde demotivere eleverne, og skubbe dem væk fra at benytte sig af forummet.  


Brugbart svar (2)

Svar #33
31. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

Du er et problem for studieportalen, de bør vågne op og spærrer din profil næste gang du udtrykker foragt, had eller vrede over elevernes spørgsmål, og ikke bare det, men også når du unødigt forsøger at problematisere folks sprogbrug. Det skubber folk væk fra hjemmesiden. 


Brugbart svar (0)

Svar #34
31. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

By the way, hvem i al verden har givet dig adgang til folks indre bevidsthed til at vide hvornår der er tale om slåfejl eller skrivefejl?  Fuldstændig absurd distinktion, der ikke hviler på andet end din subjektive oplevelse af hvad der er fejl og ikke. 


Brugbart svar (0)

Svar #35
31. december 2017 af Historiedansk (Slettet)

En arrogant parasit, der er blind overfor sit eget sproglige handicap. 

https://www.studieportalen.dk/bedredansk/ordstilling

med den (manglende) viden om dansk du har


Brugbart svar (0)

Svar #36
31. december 2017 af Stygotius

Den hjemmeside "Skrivbeskedforopgavehjælp" citerer i #35, er forvrøvlet.

Den "regel" den nævner, gælder kun for ledsætninger med centraladverbier. Disse adverbialer står netop foran verballeddet i ledsætninger men efter verballeddet i hovedsætninger. 

Du siger måske f.eks. "Han siger at han er ikke rask", hr. kandidat i dansk med speciale i sprog ??

Hvad skulle der være galt i den sætning der er citeret i #35???


Brugbart svar (0)

Svar #37
01. januar 2018 af Justitia

Det fremgår meget klart af opgavebeskrivelsen, hvad underviseren forventer.

1) En sammenhængende fortolkning af novellen.
2) Fortolkningen skal fylde mellem 200-300 ord.
3) Ordet 'power' skal indgå i overskriften af din opgave.

Håber ovennævnte kan hjælpe.


Brugbart svar (0)

Svar #38
01. januar 2018 af Justitia

...


Svar #39
02. januar 2018 af HFNU (Slettet)

Tak 

Jeg har fået svar på mit spørgsmål


Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: Hvad betyder opgaveformuleringen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.