Matematik

En dyr fejl - Nspire

31. januar 2018 af Mathian - Niveau: A-niveau

Jeg har lavet en fejl.  Har kommet til redefinere alle funktioner i min opgave, ved at navngive en funktion samme navn som de andre, nemlig f(x). Jeg bliver nød til at lave opgaverne om, men jeg tænkte, betyder det noget at kalde en funktion h(x), g(x), s(x), selvom opgaven navngiver den f(x), ellers så kan jeg ikke se hvad jeg skal gøre. 

Brugbart svar (1)

Svar #1
31. januar 2018 af mathon

Brug de funktionsnavne, du har indtastet og skriv en forklarende note til sidst.

Brugbart svar (1)

Svar #2
31. januar 2018 af Mathias7878

Taler om vi om programmet på computeren? Du kan godt kalde flere funktioner for f(x), du skal dog lave en ny opgave-side (ikke bare en side - en ny opgave-side), fordi ellers går det galt.

- - -

Brugbart svar (1)

Svar #3
31. januar 2018 af AMelev

Du må gerne kalde funktionerne og variable, hvad du vil, bare du gør opmærksom på det. Husk dog at svare i overensstemmelse med spørgsmålene - hvis der spørges efter f(10) er det ikke i orden at svare h(10) = ...
Du kan også redde den ved at lave ny opgave og kopiere opgave 2 dertil OG klikke Enter på ALLE mathbokse.
Selv om du omdøber funktionerne, skal du nok også for en sikkerheds skyld tjekke mathboksene med Enter OG graferne.
ØV - for eftertiden husker du nok at vælge Indsæt > Opgave

Svar #4
01. februar 2018 af Mathian

Tak for jeres svar! 

Brugbart svar (0)

Svar #5
01. februar 2018 af AMelev

Jeg havde lige glemt den nok nemmeste metode, hvis du vil bibeholde funktionsnavnet:
Start  ved den første funktion og skriv forskriften for den.
Marker alt, hvad der har med den at gøre > Højreklik > Handlinger > Deaktiver

Så ændrer du den næste forskrift - den første ændres nu ikke, så beregningerne for den holder..
Så deaktiverer du det, der har med den nye funktion at gøre og går videre til næste - og så fremdeles

Graferne ændrer sig dog efter seneste, så der må du indsætte de respektive forskrifter, men dem kan du jo bare kopiere ind.
Se evt. vedhæftede fil.

Vedhæftet fil:Deaktivering i NSpire.JPG

Skriv et svar til: En dyr fejl - Nspire

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.