Almen studieforberedelse (AT)

AT 2018

05. februar 2018 af Jpz56cwg (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej SP! 

AT emnet er blevet udgivet og det omhandler "Alternativer - ideer til forandring og fornyelse". 

Jeg ville bare lige spørge jer, om hvilke emner jeg kunne skrive om i forhold til fagene Bioteknologi (A) og religion (C) jeg har selv tænkt på at skrive om vaccinationen mod MFR men jeg er ikke helt sikker endnu. Det ville gøre mig glad, hvis i havde nogle ideer. 

Tak på forhånd :) 


Brugbart svar (1)

Svar #1
05. februar 2018 af gåri3g (Slettet)

Abort


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. februar 2018 af Anders521

                                 Den katolske kirkes støttelse af stamcelleforskning*.

* http://www.usccb.org/issues-and-action/human-life-and-dignity/stem-cell-research/catholic-support-for-ethically-acceptable-stem-cell-research.cfm


Svar #3
06. februar 2018 af Jpz56cwg (Slettet)

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan skrive om abort i bioteknologi 


Brugbart svar (1)

Svar #4
06. februar 2018 af KL28 (Slettet)

Hej overvejer også vaccination. Men er i tvivl om fag nr 2. Hvordan trækker du religion med ind?


Svar #5
06. februar 2018 af Jpz56cwg (Slettet)

Hej KL28

Altså jeg har fået at vide af min religions lærer, at der er mange religioner (jødedom og kristendom) der er imod MFR vaccinationen. De mener nemlig at den er skadelig og at det b.la. er noget som immunsystemet skal kunne bekæmpe på egen hånd. 

I biotek delen skriver jeg så om, de bivirkninger MFR kan medføre og hvilke behanlingsmetoder der findes, hvis man nu bliver smittet med de forskellige sygdomme fra MFR. 


Svar #6
06. februar 2018 af Jpz56cwg (Slettet)

Har du også tænkt dig at skrive i biotek og religion? :) 


Brugbart svar (0)

Svar #7
06. februar 2018 af KL28 (Slettet)

Okay mange tak for svar. Det har jeg dog ikke helt fundet ud af endnu.


Svar #8
07. februar 2018 af Jpz56cwg (Slettet)

Det var så lidt. Held og lykke med opgaven! :) 


Skriv et svar til: AT 2018

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.