Engelsk

qoute .... håber der er nogle som kommer med nogle bud

10. februar 2018 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau

Er der en/nogle som har lyst til at hjælpe mig med at forstå hvad buskabet eller hensigten bag disse ord er:

"No iron can pierce the heart with such force as a period put just at the right place"

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. februar 2018 af Soeffi

Noget med at pennen er stærkere end sværdet?!

Brugbart svar (0)

Svar #2
10. februar 2018 af Anders521

At et punktum har et gennemslagskraft, når det anvendes rigtigt. Formentligt handler citatet om at skrive en tekst, hvori punktummet er tænkt som et redskab der kan være afgørende for om læseren bliver "fanget af" teksten.

Svar #3
10. februar 2018 af HFNU (Slettet)

Det handler om Babels collected Stories. 

Raymond Carver skriver i forodne til hans bogdugivelse:" Where I am calling from".

I forget who passed along a copy across a line from one of his greatest stories. I copied it into the little notebook I carried around  with me everywhere in those days. The narrator, speaking about Maupassant and the writting of fiction, says:

"No iron can pierce the heart with such force as a period put just at the right place". 

?When I first read this it came to me with the force of revelation. This is what I wanted to do with my own stories: line up the right words, the precise images, as well as the exact and correct punctuation so that the reader got pulled in and involved in the story and wouldn(apostrof)t be able to turn away his eyes from the text unless the house caught fire

Svar #4
11. februar 2018 af HFNU (Slettet)

Mange tak for alle svar...#1 

Har du lyst til vet at uddybbe det du skriver om 

"Pennen er stærkere end sværdet"

Skriv et svar til: qoute .... håber der er nogle som kommer med nogle bud

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.