Matematik

Undersøgelse af plankton (konturplot)

14. februar 2018 af FrikardEllemand (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg står med en opgave hvor jeg skal lave et konturplot over lysniveau som funktion af havdybde over en "sæson", men jeg har svært ved at forstå opgave formuleringen da jeg ikke kan se hvad "t" er for en enhed, det er nemlig beskrevet som "t=tid på året". Der står nemlig en formel hvor tid indgår som er den jeg går ud fr jeg skal lave kontur plottet fra. Er der nogen der kan være behjælpelige med at fortælle hvordan jeg gør? jeg har prøvet at lave et konturplot i maple, men jeg for en masse forskellige slags kurver, alt efter hvad jeg sætter t til at være :( jeg vedhæfter opgaven, det er spørgsmål 3 

Vedhæftet fil: Tema5_OptimalPlanktonD.pdf

Brugbart svar (1)

Svar #1
14. februar 2018 af StoreNord

Lyset varierer mest markant gennem et døgn år.
Om det er i timer eller minutter eller kvarterer uger eller dage er vel egentlig ikke så vigtigt for løsningen af opgaven.


Svar #2
14. februar 2018 af FrikardEllemand (Slettet)

Tak for svar, det giver jo god mening, men når jeg prøver at plotte det ind, så kommer tiden til at være funktion for dybden, hvilke jeg ikke kan få til at give mening. jeg skal jo kunne konkludere lyset på baggrund af dybden for at kunne svare bare på første delspørgsmål skal jeg ik?

Vedhæftet fil:6.PNG

Skriv et svar til: Undersøgelse af plankton (konturplot)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.