Fysik

Vejledende eksamensopgaver til elektriske og magnetiske felter

15. februar 2018 af Hanshan123 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej SP

Jeg søger (lidt) hjælp til opgaverne i elektriske og magnetiske felter (Dokumentet kan findes søgning af "Vejledende eksamensopgaver til elektriske og magnetiske felter" på google).

Jeg søger hjælp til opgave 8 A og 11 C

Tak foir hjælpen på forhånd!

Hilsen Hans


Brugbart svar (1)

Svar #1
15. februar 2018 af Moderatoren

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Svar #3
15. februar 2018 af Hanshan123 (Slettet)

Jeg har forsøgt mig med den vejledende besvarelse, men besvarelsen er simpelthen udført for 'lavt'. Dels er der mangel på argumentation, dels er enkelte opgaver beregnet forkert.

I opgave 8 A skal jeg gøre rede for, at det er ligegyldigt hvilken vej kanonen vender. Dette har jeg gjort i vertikal retning, men jeg ved ikke helt præcist hvordan jeg skal betragte spørgsmålet i horisontal retning.

I 11 C skal jeg tegne grafen for den inducerede spænding, der er givet ved Faradays lov. Når jeg differentierer funktionen Φ(t) får jeg Φ'(t) (hvilket er lig tangenthældningen på grafen der angivet i opgaveformuleringen), men jeg er dog stadig i tvivl om, hvordan jeg skal tegen grafen.

I 11 C skal jeg også bestemme den mindste hastighed. Jeg ved, at til denne opgave skal jeg igen benytte Faradays induktionslov. 


Brugbart svar (1)

Svar #4
15. februar 2018 af hesch (Slettet)

Du må vedhæfte opgaven så andre kan følge med.


Svar #5
16. februar 2018 af Hanshan123 (Slettet)

Jeg har vedhæftet dokumentet, hvor jeg som sagt ønsker hjælp til 8 A, 11 C (begge opgaver)

Tak for hjælpen på forhånd!


Skriv et svar til: Vejledende eksamensopgaver til elektriske og magnetiske felter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.