Matematik

HJÆLP jeg sidder fast i en opgave til imorgen!

15. februar 2018 af FrikardEllemand (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg har desperat brug for hjælp - jeg har en opgave hvor jeg skal plotte en funden værdi som funktion af en parameter fra en anden ligning. jeg har fundet værdien som er den optimale "investering" i plankton - men hvordan jeg skal kæde det sammen med dybden under havoverfladen kan jeg slet ikke forstå.

Det er opgave 3 i det følgende, jeg har fået den optimale investering til at være 0,5366750419

Vedhæftet fil: Tema5_OptimalPlanktonD.pdf

Brugbart svar (1)

Svar #1
15. februar 2018 af peter lind

Du indsætter simpelthen x(z, t) i ligning 1 med den optimale ΦL

Svar #2
15. februar 2018 af FrikardEllemand (Slettet)

tusind tak for svar peter! jeg har gjort som du sagde, undlod dog cosinus delen af x funktionen, for ellers manglede der en variabel (det går jeg ud fra jeg skulle?) - jeg får dette plot, men jeg synes ikke det fortæller mig noget, gør det?

Vedhæftet fil:11.PNG

Svar #3

jeg har i øvrigt indsat de andre værdier fra tabellen: 

Vedhæftet fil:12.PNG

Svar #4

Det her er mit svar på den sidste del, hvor tid er med - ser det korrekt ud synes du? jeg har svært ved at bedømme det, jeg ville tro at investeringen ville starte omkring 50 

Vedhæftet fil:13.PNG

Brugbart svar (1)

Svar #5
15. februar 2018 af peter lind

Det ser meget rimelig ud.

Svar #6

tusind tak for hjælpen, det betyder meget for selvtilliden til testen imorgen! 

Svar #7

Kan du hurtigt fortælle mig om det ikke bare er præcist det samme jeg skal gøre i spørgsmål 4? synes bare ikke det giver mening... igen.. måske er jeg ved at være træt - et sidste vink på falderebet som jeg kan tygge på imorgen?

Skriv et svar til: HJÆLP jeg sidder fast i en opgave til imorgen!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.