Almen studieforberedelse (AT)

AT 2018 om medicinsk cannabis!!

21. marts 2018 af byfie (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skal i AT skrive om cannabis til medicinsk brug i Danmark. Jeg har nogen lunde fået udpenslet enoneliner og to underspørgsmål, jeg mangler dog et diskuterende. Jeg er helt blank, har prøvet nogle forskellig, men de ender med at besvarer det samme som spg 2. Håber der er nogen som kan hjælpe eller inspirere :-)

Opgaven der er stillet:  Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor det centrale er forskellen mellem en fremherskende opfattelse eller praksis og et alternativ. Du skal vurdere, i hvilken grad alternativet har ført til eller kan føre til ændringer og diskutere konsekvenserne af alternativet. Du skal anvende viden og metoder fra to fag til besvarelse af opgaven. Metoderne skal være forskellige, og det ene fag skal være på mindst B-niveau.  

Oneliner: Kan alternativet cannabis som smertestillende medicin fuldt lovliggøres i Danmark eller er der for mange konsekvenser forbundet med det?

Ad 1 - Hvordan påvirker cannabis hjernen og nervesystemet (redegørende)

Ad 2 - Hvilke samfundsmæssige konsekvenser kan det få, hvis medicinsk cannabis bliver lovliggjort for alle? (analyserende)

Ad 3 - Diskuterende??


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. marts 2018 af Mathias7878

Prøv at omformuler din problemformulering. I øjeblikket er den nemlig et ja/nej spørgsmål.

- - -

 

 


Brugbart svar (1)

Svar #2
21. marts 2018 af sofie0654 (Slettet)

Det spørgsmål du har opstillet som analyserende er mere oplagt som et diskuterende spørgsmål, synes du skal finde på et andet analyserende spørgsmål, (evt. noget om andre landes brug af lovlig cannabis og hvad dette har betydet i disse lande kontra hvordan diskussionen er blevet opført i Danmark) 

Går på HHX tho, aner ikke hvad AT er :)


Svar #3
25. marts 2018 af byfie (Slettet)

Tak for svar, min problemformulering ser nu således ud:

Oneliner: Kan alternativet cannabis som smertestillende medicin fuldt lovliggøres i Danmark eller er der for mange konsekvenser forbundet med dette?

Ad 1 - Hvad er medicinsk cannabis og hvordan bruges det i Danmark?(redegørende)

Ad 2 - Hvordan påvirker cannabis hjernen og nervesystemet (analyserende)

Ad 3 - Hvilke samfundsmæssige konsekvenser kan det få, hvis medicinsk cannabis bliver lovliggjort for alle i Danmark? (diskuterende)  


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. marts 2018 af Mathias7878

Så længe du bruger noget med kan i din problemformulering, så vil man altid kunne svare ja eller nej til den. Det har jeg fået at vide, at det ikke er en god ide. Jeg ved dog ikke, hvad dine vejledere mener om det. Jeg ville i stedet for bruge et hv-ord..

- - -

 

 


Skriv et svar til: AT 2018 om medicinsk cannabis!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.