Dansk

Den lille havfrue - romantiske træk

27. april 2018 af SofieAmalieJensen - Niveau: A-niveau

Hej:-)

Jeg skal finde de romantiske træk i eventyret "Den lille Havfrue", hvilket jeg har lidt vanskeligheder med. Jeg har noget om længsel, men ved ikke hvad mere jeg kan skrive om. Jeg ved ikke om man kan tage overgangen fra barn til voksen? Har I nogen idéer?

Tak på forhånd:-)


Brugbart svar (1)

Svar #1
27. april 2018 af Smut1

Mmh, det har jeg ikke hørt om før, men det lyder meget logisk! (Klokken af H.C. Andersen handler jo netop om nogle konfirmander.)

Naturens besjæling synes jeg er det væsentligste træk. Men også betagelsen af prinsen, som hun nærmest bliver forelsket i ved det blotte syn, minder meget om noget, man har hørt om før… Det startede vist med Goethes ”Den unge Werthers lidelser”. Og ja, så selvfølgelig længslerne efter ”ideerne-”.


Svar #2
27. april 2018 af SofieAmalieJensen

#1

Mmh, det har jeg ikke hørt om før, men det lyder meget logisk! (Klokken af H.C. Andersen handler jo netop om nogle konfirmander.)

Naturens besjæling synes jeg er det væsentligste træk. Men også betagelsen af prinsen, som hun nærmest bliver forelsket i ved det blotte syn, minder meget om noget, man har hørt om før… Det startede vist med Goethes ”Den unge Werthers lidelser”. Og ja, så selvfølgelig længslerne efter ”ideerne-”.

Tusind tak for det:-)


Skriv et svar til: Den lille havfrue - romantiske træk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.