Fysik

Fysik kemi spørgsmål til tværfagligt projekt

11. juni 2018 af oliv9508 - Niveau: 8. klasse

Hej alle

Jeg har tværfagligt projekt, hvor jeg mangler nogle fysik kemi spørgsmål til emnet: Vandmangel i Danmark/fremtiden. 

Så hvis i har nogle gode arbejdspørgsmål, så ville det være fedt hvis i gad og skrive dem. 

tak på forhånd. - olivia (8 klasse) 


Brugbart svar (2)

Svar #1
11. juni 2018 af guzbak

Fx kan du jo inddrage det nyeste nye, hvor vi har haft så varmt vejr her i maj/juni måned, at vandværker ikke har kunne følge med i vandforbruget. Derfor har man måtte sætte nogle forbud op. Så hvis vejret forsætter med at blive varmere og varmere herhjemme, kan der opstå et problem på sigt, hvis teknologien ikke kan følge med.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. juni 2018 af victoriahorsleben (Slettet)

Hej 

Vi har selv haft et projekt lignende dit, hvor vi sat fokus på saltvand til drikkevand. Vi har lidt fakta her, som jeg synes der er enormt vigtigt, at få inddraget med i.

Saltvand har en saltholdighed på mere end 2,47 %. Ofte kalder vi også vandet i havet for saltvand, men havvand har en saltholdighed på ca. 3,5 %.

Store mængder af stoffer kan opløses i vand. I havvand er de to vigtigste grundstoffer natrium og klor, og de udgør 85,2 % af alle opløste stoffer i havets vand. Salte i havvandet gør, at frysepunktet i havvand ligger lige under 0 °C. 

Håber det kan bruges til at lave nogle fysik kemi spørgsmål.


Skriv et svar til: Fysik kemi spørgsmål til tværfagligt projekt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.