Dansk Historieopgave

At forsvare sin DHO

18. juni 2018 af FHJJ (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hejsa. 

Det er sådan, at jeg, grundet den nye reform, skal op og forsvare min DHO, da jeg også senere hen skal forsvare min SRP. MEN jeg ved slet ikke, hvor og hvordan jeg skal starte. Jeg er helt blank for, hvad jeg skal sige. Jeg føler ikke, vi har fået nok hjælp af vores lærere, og hver gang jeg prøver at få nogle svar, så kan de ikke give nogle brugbare svar (føler jeg). Jeg har prøvet at søge lidt på google, men jeg tror, jeg er nået dertil, hvor jeg er nødt til at få et mere "konkret" svar på, hvad det egentlig vil sige at skulle forsvare sin opgave. 

De tidligere årgange, jeg kender, er heller ikke til nogen hjælp, da de jo ikke (som udgangspunkt i al fald) har skulle forsvare deres DHO. Jeg håber derfor, der er nogle, der kan hjælpe mig med at komme lidt videre - jeg har aldrig oplevet at sidde så fast, som jeg gør lige nu. 

Det jeg har tænkt er, om jeg skal forsvare min selvvalgte kilde, og eventuelt fortælle om måderne - metoderne? -, jeg har valgt at bruge for at løse den givne opgaveformluering. Er det helt hen i vejret?

Jeg håber, der er nogle derude, der kan hjælpe mig til en måde, jeg kan komme i gang på - evt. med et godt råd! 

Det skal lige siges, at det er altså ikke fordi, jeg ikke lytter med i timerne, og jeg er ikke den eneste, der er blank for, hvad vi så nu skal gøre. Vores vejledere har jo også prøvet at hjælpe, men jeg tænker, det er nemmere at forstå, når man har prøvet det så mange gange, end når det er første gang. 


Skriv et svar til: At forsvare sin DHO

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.