Studievalg og videregående studie

Skal starte på Aalborg universitet, men kunne have valgt CBS! Har jeg valgt forkert?

22. juli 2018 af 123niklas
Hej,

Jeg er blevet færdig med min HHX, og har søgt ind på Aalborg universitet for at læse HA, almen. I starten af juli fik jeg nøglerne til en fin studiebolig og er også klar til at flytte her til august. Ved derfor godt jeg er ude i sidste øjeblik med dette spørgsmål. Men jeg begyndte at tænke på hvorfor jeg valgte netop Aalborg, når jeg havde snittet til at både komme ind i Århus og København. Det slog mig derefter at jeg havde fokuseret så meget på at finde noget ordentligt at bo i, uden egentligt at tænke så meget over hvilket universitet jeg valgte. Havde nok lidt tanken, at uddannelsen var den sammen lige meget hvor jeg tog den. Står dog nu og tænker over at jeg kunne have kommet ind på den bedste skole i landet, og valgte det fra for at leve lidt mere komfortabelt.

Mit spørgsmål går derfor på, om det vil have indflydelse på min fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet, hvis jeg valgte CBS i stedet for Aalborg universitet? Eftersom CBS er meget mere anerkendt som business-universitet, så tænker jeg at det ville være en fordel at have læst dér. Jeg har stadig muligheden for at sige min lejlighed op i Aalborg og tage et sabbatår, men er det det værd? Får man så meget bedre jobmuligheder efter sin uddannelse ved at tage CBS?

Jeg er virkelig brug for noget perspektiv og kan bruge alle former for hjælp!

Mange tak på forhånd!

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. juli 2018 af Smut1

Hej, tror du ikke, at du har de bedste forudsætninger for at vurdere, hvordan landet ligger inden for »businessverden«, hvis du starter på uni?

Svar #2
23. juli 2018 af 123niklas

Jo, men tror mere min tvivl ligger i hvordan min “konkurrenceevne” på arbejdsmarkedet efter min uddannelse er, sammenlignet med en fra CBS. Jeg er sikker på at kvaliteten på uddannelserne er nogenlunde det samme, og bekymrer mig derfor ikke om at være mindre kompetent efter min uddannelse, end hvis jeg havde taget CBS.

Brugbart svar (0)

Svar #3
23. juli 2018 af Smut1

Kunne forestille mig, at du kunne lære en del om din »konkurrenceevne« på dit
kommende studie, hvis du selv er opsøgende overfor det.

Brugbart svar (0)

Svar #4
30. juli 2018 af Seraya

Hvorfor udelukker det ene det andet? Hvad med at tage det første år på AAU og så starte næste år på CBS? Så bliver du jo bare endnu dygtigere :-)

Skriv et svar til: Skal starte på Aalborg universitet, men kunne have valgt CBS! Har jeg valgt forkert?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.