Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

VØ Lektier: Udbetaling, udgift, omkostninger, indtægter og indbetalinger. HJÆLP!

06. september 2018 af Justlaur - Niveau: C-niveau

Hey gutter og gutinder, jeg har virkelig brug for hjælp til mine VØ lektier. Jeg forstår ikke rigtigt hvad forskellen er på udgifter og omkostninger. Og så kan jeg ikke finde ud af at løse den her opgave! På forhånd tak

Handelsvirksomheden MICADO har den 2. september købt 15 stk. af produktet Mito til kr. 6.000 pr. stk. Leverandøren yder 2 måneders kredit. Salget af Mito har i resten af året udgjort følgende:

September

3 stk.

Oktober

5 stk.

November

2 stk.

December

2 stk.

Produktet Mito sælges for kr. 10.000 pr. stk. mod kontant betaling.

Angiv virksomhedens udgift, udbetaling samt omkostninger for hver af månederne september, oktober, november og december.
Angiv virksomhedens indtægter og indbetalinger for hver af månederne september, oktober, november og december.
Beregn, hvor meget beholdningen af Mito udgør ved udgangen af december i stk. og i kroner.
Forklar, hvordan betalingerne vedrørende Mito alt andet lige vil påvirke virksomhedens likviditet i november måned.


Skriv et svar til: VØ Lektier: Udbetaling, udgift, omkostninger, indtægter og indbetalinger. HJÆLP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.