Studievejledning

HJÆLP til valg af studieretning?

02. oktober 2018 af AM123

Hej. Jeg er lige startet i 1.g og skal nu til at vælge studieretning. Valget står mellem Samf A Mat A eller Bioteknologi. 

Jeg har helt fra start af haft planen om at vælge Samf A Mat A, men er nu blevet i tvivl om, Samf A er noget for mig, da jeg ikke er særlig politisk engageret, og  er nok heller ikke typen, der hurtigt har en holdning til de forskellige emner.                                                                                                                                  Umiddelbart synes jeg, at bioteknologi også virker meget interessant, og mit indtryk er, at der er et fedt samspil mellem de naturfaglige fag og matematikken. 

Jeg kunne godt bruge nogle synspunkter/input, fra nogle der netop går på en af disse linjer.  

Hvad skal man særligt tage højde for, ved valg af enten Samf A Mat A eller Bioteknologi?                          Hvordan er det, at have linjen?                                                                                                                            Hvad kræver linjen af en?

Håber I kan hjælpe mig lidt på rette vej:) 


Brugbart svar (2)

Svar #1
02. oktober 2018 af SelmaWho

Jeg har bioteknologi. Det kræver du følger godt med og laver lektier, man skal sætte sig godt ind i tingene (det skal man jo altid) men det er super spændende, når man endelig forstår det. Det er lidt mærkeligt i starten og man får mange aha-oplevelser . 


Svar #2
02. oktober 2018 af AM123

Tusind tak for dit input!

Skriv et svar til: HJÆLP til valg af studieretning?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.