Tysk

Jeg har en tysk stil for og jeg har brug for hjælp til at rette den!!

11. november 2018 af ronjaket (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Jeg har skrevet det på dansk øverst som jeg gerne vil have skrevet korrekt på tysk.

Vedhæftet fil: Ein Weihnahchbrief.docx

Brugbart svar (1)

Svar #1
11. november 2018 af Lillon (Slettet)

#0

Jeg har skrevet det på dansk øverst som jeg gerne vil have skrevet korrekt på tysk.

Trin 1: Skriv fuldstændige sætninger.

Til  Saint Nicolas (engelsk) / (Heiliger) Nikolaus  -  Som tysker kan jeg sige dig, at Nikolaus ikke har noget med jul at gøre. Den 6.12., helgenens dødsdag, er en separat festdag i adventen, hvor Nikolaus giver små gaver til børn (traditionelt chokolade, mandariner og nødder). Ofte bliver gaverne gemt i sko eller strømper. Efter legenden gav Nikolaus nemlig i al hemmlighed guld til tre fattige piger. I mange familier med små børn forklæder en familiemedlem sig som Nikolaus, eller der bestilles en "professionel" Nikolaus. Børnehaver, folkeskoler, plejehjemme osv. får også besøg af Nikolaus. I nogle dele af Tyskland bliver Nikolaus ledsagt af den frygtelige Krampus, en advarsel til de uartige børn.


Skriv et svar til: Jeg har en tysk stil for og jeg har brug for hjælp til at rette den!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.