Studiejob

Kan man spare op til en rejse samtidig med at man er flyttet ud?

14. december 2018 af Mimzen

Hej alle.

Jeg spørger efter råd, erfaring og meninger. Jeg går i 3.g lige pt. og i rigtig lang tid har jeg egentlig planlagt at skulle spare op i mit sabbatår i omkring 6-7 måneder og så tage ud og rejse i gode 2 måneder. Hvor jeg så herefter kommer hjem og spare lidt mere op til studiestart på uni. Men nu er det sådan at tingene aldrig går efter planen, og efter flere måneder sammen med en partner, er der kommet overvejelser om at flytte sammen + så kan jeg også selv mærke, at jeg ikke kan holde ud at bo hjemme mere.

Mit spørgsmål er så, hvad synes I jeg skal stille op? Skal jeg flytte ud i sabbatåret med min kæreste? Fordi problemet ligger i, at det er meget sværer at spare op til en ca. 2 måneders rejse når man også skal betale sin egen husleje, mad, el, varme osv.

Håber I har erfaringer med at spare op selvom man bore ude. Er det overkommeligt?


Brugbart svar (1)

Svar #1
15. december 2018 af EnStuderende

Så længe du har et job, så kan du sagtens spare op. Jeg er kun på SU, men sparer stadig penge op hver måned, fordi jeg har en billig husleje ;) Prøv at regn lidt på det. Gang en månedsløn med 7 måneder, træk 7 måneders husleje + udgifter fra, læg penge fra din opsparing til osv. Det er self. nemmere, når man bor hjemme, men stadig ikke et problem. Din største udfordring bliver nok at finde et job lige med det samme. 


Skriv et svar til: Kan man spare op til en rejse samtidig med at man er flyttet ud?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.