Dansk

Giver denne sætning mening

15. december 2018 af Smut1 - Niveau: A-niveau

Hej, som overskriften lyder, vil jeg gerne have jeres bud på, om denne sætning giver mening?: 

"Dette kunne meget muligt hænge sammen med, at pigerne har et højere niveau af ”conscientiousness”, som kolorerer med ”extroversion”, hvilket muligvis hænger sammen med, at ”conscientiousness” kolorerer med få bekymringer, da det synes sandsynligt, at det at kunne indgå i et tæt forhold til mange voksne kan aflaste barnet for dets bekymringer.

Jeg ved godt, at der er tale om en ugyldig argumentationsmetode, men det ugyldiggør jo ikke påstanden.


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. december 2018 af Stygotius

1) Mener du "consciousness" (bevidsthed) eller mener du "conscientiousness" (ansvarlighed) ???

2) Hvad mener du med "kolorerer" ???

3) ".....kan aflaste barnet for dets bekymringer"   -Skriv "...kan befri barnet for dets bekymringer"


Svar #2
16. december 2018 af Smut1

# 1 Vi får ofte at vide, at vi skal skrive akademisk vagt, og da "kolerer" betyder, at der er en sammenhæng mellem de nævte personlighedstræk, men ikke fortæller noget om denne sammenhæng, og det ydermere er  generelt svært at gå fra en sammenhæng mellem personlighedstræk til, hvordan dette påvirker mennesket uden anden empirisk materiale end sammenhængen mellem trækkenes karakteristika, tror jeg det er i sin gode ret at skrive "aflaste". 

Men tak! Det var indsigtsfuldt svar :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. december 2018 af Stygotius

Selv tak.

1) Hvad betyder "akademisk vagt" ???

2) Mener du "kolerer" eller mener du "kolorerer"? Det første ord findes nok ikke  på  dansk. Det  andet giver          ingen mening for mig i denne sammenhæng. At "kolorere" betyder at give noget farve.

3) Resten af det du skriver, forstår jeg simpelthen ikke betydningen af. Der er jo også gået noget i stykker i            den sidste del af sætningen.


Svar #4
16. december 2018 af Smut1

1) Det ved jeg ikke, men forestiller mig, at det er en afledning af svagt. Jeg gør det bare!

2) Jamen, så er det da godt, at jeg ikke har skrevet "kolerer" i min opgave :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. december 2018 af Stygotius

1) Jamen, hvad der der ment  med "akademisk (s)vagt???

2) Jamen, hvad skulle "kolorerer" dog have ment i denne sammenhæng???


Skriv et svar til: Giver denne sætning mening

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.