Generelt

Søge ind som vikar i sit sabbatår - hvordan??

02. januar 2019 af der2o0

Hej igen, folkens. Som overskriften siger, så har jeg et par spørgsmål om ansøgningsprocessen som lærervikar, da jeg netop tænkte, at det kunne være interessant at være lærervikar resten af  sabbatåret, men hvordan søger man ind?? Jeg har kigget lidt rundt på nettet, og jeg føler, at der er vidt forskellige svar; nogle steder har jeg læst, at folk siger, at man bare skal møde op på en skole og se, om der er stillinger, andre steder har jeg set, at folk anbefaler at sende en ansøgning til skolen. Ydermere har jeg læst, at nogle mener, at man kan sende sin ansøgning til kommunen, som så vil sende den videre til skolerne(??) Desuden skal det siges, at dette vil være mit første job nogensinde, så jeg har ikke rigtig nogen erfaring med, hvordan det fungerer. Skal man fx både have en ansøgning og et cv, eller er cv'et selve ansøgningen, og har I ellers personlige erfaringer/råd mht. at få job som lærervikar??

Takker på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. januar 2019 af JulieW99

Af dem jeg kender har de gjort følgende:

1) mødt op på skolen med en ansøgning

2) haft nogle kontakter på skolen de kunne trække på

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Søge ind som vikar i sit sabbatår - hvordan??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.