Dansk

Vil du hjælpe mig med at læse min novelle igennem? :)

14. januar 2019 af hjælpmigtakhehe (Slettet) - Niveau: 7. klasse

Eftersom min mor ikke er fuldkommen dansk og min far arbejder henne i København, har jeg virkelig brug for hjælp. Jeg har brug for en til at læse min novelle igennem og fortælle om der er nogle ord der måske burde ændres til andre ord. Jeg er ikke blevet færdig med den endnu, men jeg vil stadig have rettet den:) Her kommer den:

Fald

Jeg har aldrig rigtigt tænkt over mit liv, som den dag idag. Pludselig begyndte mine tanker bare at køre rundt i hovedet på mig som aldrig før. Jeg har ikke tillid til nogle længere...

Jeg sidder derhjemme i min seng. Under min dyne sidder jeg med en lommelygte og en notesbog. Klokken er 01:34, en onsdag. Det eneste jeg rigtigt interessere mig for, er at lave tegneserier i min notesbog. Intet andet beroliger mig. Det er meget forskelligt, efter hvad for en slags tegneserie jeg laver. Det kommer an på mit humør. Ligenu er jeg igang med at tegne en eksploderende landsby. Det er normalt ikke et godt humør. Sådan har det været de sidste par uger. Uden jeg rigtigt kender grunden til hvorfor.

Det er nu Onsdag morgen. Jeg går ind i stuen for at få noget morgenmad, og ser min mor stå med en øl i hånden som altid. Hun gav mig et nedstirrende blik. Jeg var ikke chokeret. Det var ganske vist en uge siden jeg fortalte hende om min seksualitet. Hun har de ikke så godt med at jeg er til drenge...


Brugbart svar (1)

Svar #1
14. januar 2019 af noxchi

“ jeg havde ikke tillid til nogle” tror du mener “nogen” :) eller “noget”

Brugbart svar (1)

Svar #2
14. januar 2019 af noxchi

Og interessere skal også rettes til “interesserer”.

Svar #3
14. januar 2019 af hjælpmigtakhehe (Slettet)

Ok, tusinde tak!


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. januar 2019 af noxchi

Så lidt

Brugbart svar (1)

Svar #5
15. januar 2019 af ElevAB

Grammatiske rettelser er markeret med rødt. Pas på du ikke springer mellem datid og nutid hele tiden. 

Jeg har aldrig rigtigt tænkt over mit liv, som den dag i dag. Pludselig begyndte mine tanker bare at køre rundt i hovedet på mig som aldrig før. Jeg har ikke tillid til nogen længere...

Jeg sidder derhjemme i min seng. Under min dyne sidder(gentagelse) jeg med en lommelygte og en notesbog. (Samel evt. de to seneste sætninger til én) Klokken er 01:34, en onsdag. Det eneste jeg rigtig interesserer mig for, er at lave tegneserier i min notesbog. Intet andet beroliger mig. Det er meget forskelligt, hvilken for en slags tegneserie jeg laver. Det kommer an på mit humør. Lige nu er jeg i gang med at tegne en eksploderende landsby. Det er normalt ikke et godt humør. Sådan har det været de sidste par uger. Uden jeg rigtig kender grunden til hvorfor.

Det er nu onsdag morgen. Jeg går ind i stuen for at få noget morgenmad, og ser min mor stå med en øl i hånden som altid. Hun giver mig et nedstirrende blik. Jeg er ikke chokeret. Det er ganske vist en uge siden, jeg fortalte hende om min seksualitet. Hun har de ikke så godt med, at jeg er til drenge...


Svar #6
16. januar 2019 af hjælpmigtakhehe (Slettet)

Mange tak:D


Skriv et svar til: Vil du hjælpe mig med at læse min novelle igennem? :)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.