Dansk

Er der nogen der kan læse hvad jeg har skrevet og vil sige om de kan forstå det og det giver mening om Psykiske Sygdomme

28. februar 2019 af MagneHB - Niveau: 7. klasse

En psykisk sygdom er noget man “har” og ikke “er” og er en tilstand, der medfører til store forandringer i ens liv

I psykiatrisk og psykologisk sammenhæng er man i stigende grad gået bort fra at sige psykisk sygdom, og i stedet begynder man at sige psykiske lidelser og forstyrrelser.

Forskellen mellem de 2 er at en fysisk sygdom rammer kroppen fx kræft, KOL og influenza, modsat til de psykiske sygdomme som rammer det mentale. Dvs. rammer de ens følelser, tanker, opfattelsesevnen, stemning osv. Psykiske sygdomme kan fx

Depression som er tristhed,

Skizofreni som er hvor man begynder at høre stemmer og se sine tanker,

ADHD er når man gør ting man ikke kan gøre for  

Anoreksi og Bulimi er en spiseforstyrrelse,

OCD er tvangstanker,

Angst er når man er bange for noget på meget højere plan

Patienter med psykisk sygdom vil med den rigtige behandling komme sig rigtig godt og undgå at de kommer ud i kriminalitet og stoffer.

På forhånd tak og de må have en goddag!

-Magne


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. februar 2019 af xmathpert

Ja det giver god mening, men jeg tror at du skal kigge lidt på angst for der er meget mere til det end bare at være bange for noget på et højere plan.

-Mig


Svar #2
28. februar 2019 af MagneHB

#1

Ja det giver god mening, men jeg tror at du skal kigge lidt på angst for der er meget mere til det end bare at være bange for noget på et højere plan.

-Mig


Tusind for svaret og det vil jeg selvfølgelig lige tag et kig på det med angst! Tak


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. februar 2019 af xmathpert

Så lidt


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. marts 2019 af Stygotius

#1

"Der er meget mere til det"  ???????


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. marts 2019 af Stygotius

#0

1  Hvad er forskellen på en  sygdom og en lidelse???

2  Depression er ikke bare det samme som tristhed.

3  Mon  ikke anoreksi og  bulimi er  spiseforstyrrelser ???

3  Hvilke mennesker må have en god dag???


Skriv et svar til: Er der nogen der kan læse hvad jeg har skrevet og vil sige om de kan forstå det og det giver mening om Psykiske Sygdomme

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.